Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Tasarımı HIR 020 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ
Dersi Verenler ÜMMÜGÜLSÜM BULUŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 

Reklam tasarımının unsurlarını ve konu ile yazılım ve programların etkin olarak kullanımını öğretmektir.

 

Dersin İçeriği

Derste, öğrenciler tasarım, estetik ve reklam ilişkisi konusunda bilgilendirileceklerdir. Reklam tasarımı yaparken kullanılması gereken programlar (3DS Max, Adobe illustrator, Adobe Photoshop, Adobe Flash, Free Hand) öğretilecek ve öğrencilerin bu programları etkin şekilde kullanmaları sağlanacaktır. Tasarım esnasında etkileme unsuruna vurgu yapılarak, hedef kitleye hitap edecek en iyi mesajın yaratılmasına gayret etmeleri sağlanacaktır.

 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tartışma,
2 Tartışma,
3 Tartışma,
4 • Takımlarda işbirliğine yatkın çalışabilecek ve gerektiğinde takım lideri olabilecek seviyeye gelmek Eğitsel Oyun,
5 • Reklamcılık sektöründeki profesyonellerin etik ve sosyal sorumluluklarına hassasiyet ve saygı gösterebilecek seviyeye ulaşmak Örnek Olay,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasarım nedir? Tasarımın reklam ve sanat ile ilişkisi.
2 Görsel dil ile görsel etki yaratma
3 3DS Max-I
4 3DS Max-II
5 3DS Max-III
6 Adobe illustrator-I
7 Adobe illustrator-II
8 vize
9 Adobe Flash
10 Adobe inDesign-I
11 Adobe inDesign-2
12 Adobe Photoshop-I
13 Adobe Photoshop-II
14 Free Hand
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 Nöropazarlama reklam tasarımı ve etik – Çağla Pınar Bozoklu

Diğer Kaynaklar: Adobe yardımcı el kitapları

 

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1
2
3
4 • Takımlarda işbirliğine yatkın çalışabilecek ve gerektiğinde takım lideri olabilecek seviyeye gelmek
5 • Reklamcılık sektöründeki profesyonellerin etik ve sosyal sorumluluklarına hassasiyet ve saygı gösterebilecek seviyeye ulaşmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 10
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Proje / Tasarım 1 30 30
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5