Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklamcılık ve Tüketim Kültürü HIR 019 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYDA İNANÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. AYDA İNANÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

reklamın günümüz tüketimi üzerindeki etki ve katkısını tartışmak 

Dersin İçeriği

Bu derste tüketim kültürü ve yeni tüketim türlerine reklamın katkısı ve onlara nasıl etki ettiği örnekler ve teori ve kuramlar dahilinde eleştirel olarak ele alınacaktır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 tüketim kültürü ve reklam ilişkisini tartışmak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 tüketim kültürüne eleştirel bakış açılarını öğrenmek Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 giriş
2 tüketim kavramı
3 tüketim kültürü kavramı
4 tüketim kuramları
5 postmodern tüketim ve tüketici
6 tüketim türleri ve reklam ilişkisi
7 vize
8 tüketim türleri ve reklam ilişkisi (devam)
9 tüketim türleri ve reklam ilişkisi (devam)
10 tüketim türleri ve reklam ilişkisi (devam)
11 serbest zaman ve tüketim
12 avmler ve tüketim
13 avmler ve tüketim (devam)
14 online tüketim
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici

Yavuz Odabaşı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 tüketim kültürü ve reklam ilişkisini tartışmak
2 tüketim kültürüne eleştirel bakış açılarını öğrenmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 0 10 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5