Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hizmet Pazarlaması HIR 025 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Pazarlama İlkeleri

Tüketici Davranışları

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hizmetlerin fiziki mallardan ayrı olduğunun anlaşılması ve hizmet
işletmelerinin kendilerine has üretim, yönetim ve pazarlama stratejilerini olduğunun ortaya konulması.

Dersin İçeriği

Hizmetlerin içerikleri ve hizmetleri mallardan ayıran bazı nitelikleri sebebiyle hizmet pazarlaması faaliyetleri de farklı özellikler arz etmektedir. Bu dersin içeriğini genel olarak hizmetleri fiziki mallardan ve hizmet pazarlamasını  fiziki malların pazarlamasından ayıran belirli özelliklerin incelenmesi oluşturmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hizmet pazarlaması kavramının anlaşılması Anlatım, Tartışma,
2 Hizmet pazarlamasının öneminin kavranması Tartışma, Anlatım,
3 Hizmet pazarlaması ve fiziki pazarlama arasında farklılıkların bilinmesi Tartışma, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmetlere ve hizmet pazarlamasına giriş
2 Hizmetlerin özellikleri
3 Hizmet pazarlamasının temel farklılıkları
4 7P kavramı
5 Hizmet pazarlaması bileşenleri
6 Hizmet ürünü
7 Hizmetlerin fiyatlandırılması
8 hizmetlerde dağıtım
9 hizmetlerde tutundurma
10 hizmet kalitesi
11 hizmet hatası ve telafisi
12 fiziksel kanıtlar
13 hizmetlerde kapasite yönetimi
14 hizmetlerde süreç yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erdoğan Koç, 2015, Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi, İstanbul: Seçkin Yayıncılık

Sevgi Ayşe Öztürk, 2013, Hizmet Pazarlaması, Kuram Uygulama ve Örnekler, Ekim Basım Yayım

Leyla Özer, 2016, Hizmet Pazarlaması, İstanbul: Detay Yayıncılık

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Hizmet pazarlaması kavramının anlaşılması 1 3 3 3 3 3 3
2 Hizmet pazarlamasının öneminin kavranması 1 3 3 3 3 3 3
3 Hizmet pazarlaması ve fiziki pazarlama arasında farklılıkların bilinmesi 1 3 3 3 3 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
2. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
4. Ödev 15
3. Sözlü Sınav 15
Toplam 100
6. Final 50
5. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5