Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurumsal İletişim ve Profesyonel Beceriler HIR 021 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. ŞEBNEM CEYLAN APAYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kurumlarda kurumsal iletişimin; kurumsal kimlik, kurumsal imaj, kurumsal itibar, kurum kültürü, kurumsal marka çerçevesinde nasıl yönetileceğinin ve etkin yönetim becerilerinin irdelenmesi dersin ana amacını oluşturur.

Dersin İçeriği

Kurumsal iletişim ekseninde kurumsal kimlik, kurumsal imaj, kurumsal itibar, kurum kültürü, kurumsal marka ve genel yönetim becerileri dersin ana konularını oluşturur.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kurumsal Halkla İlişkiler ve Pazarlama Halkla İlişkiler arasındaki farkları sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kurumsal marka kavramını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Kurumsal iletişimin mecralarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Kurum kimliğini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Kurumsal iletişim ve itibar yönetimi uygulamaları hakkında fikir sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Kamu ve özel sektördeki kurumların kurumsal iletişim uygulamalarını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Kurumsal iletişim planı hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
2 Kurumsal iletişimin işlev ve amaçları Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
3 Kurumsal kimlik, imaj, itibar ve kurumsal iletişim Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
4 Kurumsal iletişimin prensipleri ve bilgi yönetimi Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
5 Müzakere yöntemleri Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
6 Problem çözme becerileri Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
7 Ara sınav Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
8 Motivasyon Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
9 Müşteri ne bekler? Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
10 Değişim yönetimi Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
11 Dış kaynak kullanımı Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
12 Toplantı yönetimi Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
13 Öğrenci sunumları-I Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
14 Öğrenci sunumları-II Kurumsal İletişim, Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, İletişim Yayınları, 2015
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Z. Beril Akıncı Vural,  Mikail Bat, Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe, İletişim Yayınevi, 2015.

Doç. Dr. Rüveyde Akyürek, Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2005.

Bayram Kaya, Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi, 2003.

Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009.

Doç. Dr. Ayla Okay, Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Kurumsal Halkla İlişkiler ve Pazarlama Halkla İlişkiler arasındaki farkları sıralar.
2 Kurumsal marka kavramını tanımlar.
3 Kurumsal iletişimin mecralarını sıralar.
4 Kurum kimliğini analiz eder.
5 Kurumsal iletişim ve itibar yönetimi uygulamaları hakkında fikir sahibi olur.
6 Kamu ve özel sektördeki kurumların kurumsal iletişim uygulamalarını analiz eder.
7 Kurumsal iletişim planı hazırlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 25
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Proje / Tasarım 1 5 5
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5