Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık İletişimi | HIR 022 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağımızın gözde mesleklerinden biri olan halkla ilişkiler önemli olmakla, sıradan olmak arasındaki fark olarak ifade edilir. Halkla ilişkileri iyi olan kurumlar olumlu imaja sahip olmaktadırlar. Sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılması ve müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi halkla ilişkiler faaliyetlerinin etkinliğiyle doğru orantılıdır. Bir başka ifadeyle etkin ve başarılı halkla ilişkiler faaliyetleri sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasında anahtar rol oynamaktadır. Bu bağlamda ders kapsamında halkla ilişkilerin sağlık kurumları için önemi ve rolünün aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık iletişimi nedir? Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık iletişiminin özellikleri Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri Sağlık İletişimi Kampanya Süreci Sağlık İletişimi ile ilgili diğer konular Risk İletişimi, Medyada Savunuculuk Sağlık Okuryazarlığı, Eleştirel Sağlık İletişimi Medya ve Sağlık Sağlık İletişimi ve Etik Sağlık İletişiminin Kişilerarası İletişim Perspektifi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkiler çalışmalarında medyanın önemini tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Halkla ilişkilerin Sağlık işletmelerinde konumunu ve işlevlerini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Halkla ilişkiler Faaliyetlerinde kullanılan teknikleri bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sağlık hizmetlerinde halkla ilişkilerin önemini belirtir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Halkla ilişkiler kavramını tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık iletişimi nedir? | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
2 | Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık iletişiminin özellikleri | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
3 | Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
4 | Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
5 | Sağlık İletişimi Kampanya Süreci | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
6 | Sağlık Kuruluşlarında (Hastanelerde) Halkla İlişkilerin Önemi | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
7 | Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Örgütlenmesi: Halkla İlişkiler Biriminin Hastane İçindeki Rolü ve Konumu | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
8 | Hastane Halkla İlişkiler Uzmanında Bulunması Gereken Nitelikler | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
9 | ARASINAV | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
10 | Hastanelerde Halkla İlişkiler Uzmanının Görevleri | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
11 | Basınla (Medyayla) İlişkiler | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
12 | Sağlık İletişimi ve Etik | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
13 | Sağlık İletişiminin Kişilerarası İletişim Perspektifi | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
14 | Proje Sunumu | - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013. IŞIK, Metin: Hastanelerde Halkla İlişkiler, Konya, Eğitim |
Ders Kaynakları | IŞIK, Metin: Hastanelerde Halkla İlişkiler, Konya, Eğitim Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat Tabak, Ruhi Selçuk, (1999), Sağlık İletişimi, İstanbul: Literatür Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531 Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), “Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki”, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38. Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkiler çalışmalarında medyanın önemini tartışır. | |||||||
2 | Halkla ilişkilerin Sağlık işletmelerinde konumunu ve işlevlerini açıklar | |||||||
3 | Halkla ilişkiler Faaliyetlerinde kullanılan teknikleri bilir. | |||||||
4 | Sağlık hizmetlerinde halkla ilişkilerin önemini belirtir. | |||||||
5 | Halkla ilişkiler kavramını tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
1. Sözlü Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |