Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kişilerarası İletişim | HIR 006 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SAFİYYE NİLÜFER PEKŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Damla Karşu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kendini etkin ve başarılı bir şekilde ifade edebilen insanların hem sosyal yaşamda, hem de iş yaşamında bir adım öne çıktıkları bilinen bir gerçektir. Bu bağlamda ders kapsamında katılımcıların etkili iletişim tekniklerini kullanmaları suretiyle kendilerini daha iyi ifade etmeleri ve özgüven kazanmaları amaçlanmaktadır. Bir diğer ifadeyle öğrencilerin kişilerarası iletişim problemlerini çözebilmeleri ve sağlıklı iletişim kurabilmeleri için uygun teknikleri seçme ve uygulama becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.Ayrıca; disiplinlerarası bir bakış açısıyla kişilerarası iletişimin çeşitli bileşenlerini tanımlamak ve bunlar arasındaki ilişkiyi eleştirel bir yaklaşımla ortaya koymak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma Tutumları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri İletişim ve Algı Dinleme ve anlama becerisi İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri Empati ve ilişkili olduğu kavramlar Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati Kurumsal İletişim |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim ile ilgili temel kavramlar ve süreçler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde dinlemenin önemini kavrayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde empatik davranabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde kendini açabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde güvengen davranabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yaratıcılık ve sıra dışı düşünme becerisini ortaya koyabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | İletişim engelleri ve kazalarını örnekleriyle analiz edebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
8 | Sağduyulu, uygun ve nazik davranmanın, başkalarıyla iyi geçinmenin, insanlara ve zamanlarına saygı göstermenin, dinlemenin önemini kavrayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim nedir? İletişimin birey ve toplum açısından önemi ve işlevi | |
2 | Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri | |
3 | Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri | |
4 | Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri | |
5 | Kişilik tipleri | |
6 | Tutumları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri | |
7 | Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri | |
8 | İletişim ve Algı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Dinleme ve anlama becerisi | |
11 | İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri | |
12 | Empati ve ilişkili olduğu kavramlar | |
13 | Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati | |
14 | Kurumsal İletişim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | IŞIK, Metin: Kişilerarası İletişim Ders Notları, Sakarya, 2014 |
Ders Kaynakları | 1. IŞIK, Metin, Sizinle İletişebilir Miyiz?, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya, 2011 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim ile ilgili temel kavramlar ve süreçler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||||
2 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde dinlemenin önemini kavrayabilecektir. | |||||||
3 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde empatik davranabilecektir. | |||||||
4 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde kendini açabilecektir. | |||||||
5 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde güvengen davranabilecektir. | |||||||
6 | Yaratıcılık ve sıra dışı düşünme becerisini ortaya koyabilir. | |||||||
7 | İletişim engelleri ve kazalarını örnekleriyle analiz edebilir. | |||||||
8 | Sağduyulu, uygun ve nazik davranmanın, başkalarıyla iyi geçinmenin, insanlara ve zamanlarına saygı göstermenin, dinlemenin önemini kavrayabilecektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Sözlü Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |