Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil ve Kültür | ADE 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHARREM TOSUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Atilla Kurnaz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dil ve kültür arasındaki ilişki tanıtmak ve dilin kültürü nasıl yansıttığını çözümlemelerle betimlemek |
Dersin İçeriği | İnsanlar arasındaki iletişimi sağlamadaki asıl araç olan dil ve bu dilin anlamlı hale gelmesine olanak tanıyan kültür değerleri arasında sıkı bir ilişki vardır. Kültürü aktarmayı sağlayan dildir, kültür ise ortak değerler aracılığıyla dilin anlaşılmasına olanak tanır. Bu bağlamda bu derste dil ve kültür arasındaki ilişki üzerinde durulacak ve dilin kültürü nasıl yansıttığı tartışmaya açılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dili betimler. | Anlatım, | |
2 | Kültürü tanımlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Dil – kültür arasındaki bağıntıyı tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dilin kültürü nasıl yansıttığını çözümler. | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Dil ile ilgili kültür değerlerini yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kültürel değişimlerin dil üzerindeki etkilerini analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil nedir? | |
2 | Kültür nedir? | |
3 | İletişim nedir? | |
4 | Dil ve kültür ilişkisi | |
5 | Dil ve kültür ilişkisi | |
6 | Dil ve iletişim | |
7 | Dil ve iletişim | |
8 | Dil, insan ve toplum ilişkileri | |
9 | Dil, insan ve toplum ilişkileri | |
10 | Dil ve düşünce | |
11 | Dil ve düşünce | |
12 | Kültürel değişimlerin dil üzerindeki etkileri | |
13 | Kültürel değişimlerin dil üzerindeki etkileri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları |
AKSAN, Doğan, Her Yönüyle Dil ve Dilbilim, TDK Yay., Ankara 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | ||||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | ||||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dili betimler. | ||||||||||
2 | Kültürü tanımlar. | ||||||||||
3 | Dil – kültür arasındaki bağıntıyı tanır. | ||||||||||
4 | Dilin kültürü nasıl yansıttığını çözümler. | ||||||||||
5 | Dil ile ilgili kültür değerlerini yorumlar. | ||||||||||
6 | Kültürel değişimlerin dil üzerindeki etkilerini analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |