Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Alman Dilbilim Tarihi | ADE 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RECEP AKAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Halit ATLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk ve Alman dilinin gelişimini kavrama ve iki dilin dil tarihi süreçinde oynadığı rolü anlama. |
Dersin İçeriği | Türk ve Alman dillerinin, geçirdiği evrelerin örneklerle anlatılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dilbilim tarihi ve tarihi oluşturan dili tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk dilinin önemi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Alman dilinin önemi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türk ve Alman dillerinin kültürlerin oluşmasında katkılarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Her iki dilin, dil tarihi süreçin de geçirdiği evrelerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Alman Dil tarihinin evrelerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Türk Dil tarihini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Alman Dilinin Yapısını çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Türk Dilinin Yapısı çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Türk Dilinin Dünya’daki yerini açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
11 | Alman Dilinin Dünya’daki yerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Almanca ve Türkçe’nin ortak noktalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Alman Dilini etkileyen oluşumları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Türk Dilini etkileyen oluşumları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
15 | Alman Dilinin Türkiye’deki önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dilbilimi tarihi | |
2 | Dillerin oluşumu | |
3 | İlk Türk dili ile ilgili örnekler | |
4 | İlk Alman dili ile örnekler | |
5 | Türk dili evreleri | |
6 | Alman dili evreleri | |
7 | İlk Türk yazılı eserleri | |
8 | İlk Alman yazılı eserleri | |
9 | Türk dilinin etkilendiği diller | |
10 | Alman dilinin etkilendiği diller | |
11 | Alman ve Türk dili arasındaki ilişkiler | |
12 | Türk dilinin dünya dilleri arsındaki konumu | |
13 | Alman dilinin dünya dilleri arasındaki konumu | |
14 | Dünya dillerinin, bugünkü durumu ve geleceği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Deutsche Sprachgeschichte. G. Wolff Türk Dili Tarihi. Ahmet B. Erculasun |
Ders Kaynakları | Çeşitli makaleler ve Kitaplar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | ||||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | ||||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | ||||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dilbilim tarihi ve tarihi oluşturan dili tanımlar | ||||||||||
2 | Türk dilinin önemi açıklar | ||||||||||
3 | Alman dilinin önemi açıklar. | ||||||||||
4 | Türk ve Alman dillerinin kültürlerin oluşmasında katkılarını bilir. | ||||||||||
5 | Her iki dilin, dil tarihi süreçin de geçirdiği evrelerini tanır. | ||||||||||
6 | Alman Dil tarihinin evrelerini tanır. | ||||||||||
7 | Türk Dil tarihini bilir | ||||||||||
8 | Alman Dilinin Yapısını çözümler | ||||||||||
9 | Türk Dilinin Yapısı çözümler. | ||||||||||
10 | Türk Dilinin Dünya’daki yerini açıklar | ||||||||||
11 | Alman Dilinin Dünya’daki yerini açıklar | ||||||||||
12 | Almanca ve Türkçe’nin ortak noktalarını açıklar | ||||||||||
13 | Alman Dilini etkileyen oluşumları açıklar. | ||||||||||
14 | Türk Dilini etkileyen oluşumları açıklar. | ||||||||||
15 | Alman Dilinin Türkiye’deki önemini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |