Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oryantalizm ve Oksidentalizm | CUL 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİKAİL UĞUŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MİKAİL UĞUŞ, |
Dersin Yardımcıları | Bu dersi alan öğrenciler, çağdaş sosyal bilimlerdeki temel tartışma konularından biri olan oryantalizm hakkında derinlikli ve kapsamlı bir birikime sahip olacaklardır. Oryantalizm kavramının içeriğini ve tarihçesini öğrenmekle birlikte, bu tartışma alanıyla doğrudan ilgili olan post-yapısalcılık, post-kolonyalizm ve sub-altern incelemeleri alanlarına ilişkin de kapsamlı bir bilgilenme içerisinde olacaklardır. Ayrıca çağdaş tarih-yazımı, edebiyat ve kültür incelemelerine ilişkin de bilgi ve birikim sahibi olacaklardır. Kavramın içeriğinin yanı sıra, tarihsel oluşum ve alanın kurulma sürecini takip ederken aynı zamanda insanlık tarihinin son derece önemli ve kritik bir dönemine ilişkin toplumsal, ekonomik, siyasal, entelektüel tartışmaları da yakından takip etmiş olacaklardır. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, Batı toplumunun öteki ile kurduğu ilişki örneği olarak Oryant alizm kavramını kendi tarihsel süreci içinde ele alarak, bu kavram çerçevesinde Batı kültürünün seyyahların kişisel gözlemleri ile başlayan Doğu bilgisinin, Batı- dışı toplumlarla ilgili bir siyaset yürütmek için nasıl yeniden üretildiğinin tartışılmasını ve çağdas ¸dönemdeki toplumsal gelişmelerle birlikte doğu imgesinin uluslar- arası arenada kazandığı yeni anlam ve yarattığı tartışmaların değerlendirilmesini içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, Batı toplumunun öteki ile kurduğu ilişki örneği olarak Oryantalizm kavramını kendi tarihsel süreci içinde ele alarak, bu kavram çerçevesinde Batı kültürünün seyyahların kişisel gözlemleri ile başlayan Doğu bilgisinin, Batı-dışı toplumlarla ilgili bir siyaset yürütmek için nasıl yeniden üretildiğinin tartışılmasını ve çağdaş dönemdeki toplumsal gelişmelerle birlikte doğu imgesinin uluslar-arası arenada kazandığı yeni anlam ve yarattığı tartışmaların değerlendirilmesini içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersi alan öğrenciler, çağdaş sosyal bilimlerdeki temel tartışma konularından biri olan oryantalizm hakkında derinlikli ve kapsamlı bir birikime sahip olacaklardır. Oryantalizm kavramının içeriğini ve tarihçesini öğrenmekle birlikte, bu tartışma alanıyla doğrudan ilgili olan post-yapısalcılık, post-kolonyalizm ve sub-altern incelemeleri alanlarına ilişkin de kapsamlı bir bilgilenme içerisinde olacaklardır. Ayrıca çağdaş tarih-yazımı, edebiyat ve kültür incelemelerine ilişkin de bilgi ve birikim sahibi olacaklardır. Kavramın içeriğinin yanı sıra, tarihsel oluşum ve alanın kurulma sürecini takip ederken aynı zamanda insanlık tarihinin son derece önemli ve kritik bir dönemine ilişkin toplumsal, ekonomik, siyasal, entelektüel tartışmaları da yakından takip etmiş olacaklardır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Derste ele alınacak sorun ve tartışmaların genel bir değerlendirmesi | |
2 | Şarikyatçılık Nedir? | |
3 | Şarkiyatçılık Tarihi I: Şarkiyatçı Arşivin Oluşumu | |
4 | Şarkiyatçılık Tarihi II: Akademik Bir Araştırma Alanı Olarak Oryantalizmin Kuruluşu | |
5 | Şarkiyatçılık Eleştirileri | |
6 | Garbiyatçılık I | |
7 | Garbiyatçılık II | |
8 | Ara Değerlendirme | |
9 | Emperyalizm | |
10 | Post-Kolonyal İncelemeler I | |
11 | Post-Kolonyal İncelemeler II | |
12 | Madunluk İncelemeleri I | |
13 | Şarkiyatçılıkta Yeni Eğilimler, Karşı-eleştiriler ve Tartışmalar | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Edward W Said, Şarkiyatçılık:: Batının Şark Anlayışları Bryan S. Turner: Oryantalizm Postmodernizm ve Globalizm Wael B. Hallaq, Şarkiyatçılığı Yeniden Düşünmek İbrahim Kalın, Ben, Öteki ve Ötesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | ||||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | ||||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | ||||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | ||||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | ||||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bu dersi alan öğrenciler, çağdaş sosyal bilimlerdeki temel tartışma konularından biri olan oryantalizm hakkında derinlikli ve kapsamlı bir birikime sahip olacaklardır. Oryantalizm kavramının içeriğini ve tarihçesini öğrenmekle birlikte, bu tartışma alanıyla doğrudan ilgili olan post-yapısalcılık, post-kolonyalizm ve sub-altern incelemeleri alanlarına ilişkin de kapsamlı bir bilgilenme içerisinde olacaklardır. Ayrıca çağdaş tarih-yazımı, edebiyat ve kültür incelemelerine ilişkin de bilgi ve birikim sahibi olacaklardır. Kavramın içeriğinin yanı sıra, tarihsel oluşum ve alanın kurulma sürecini takip ederken aynı zamanda insanlık tarihinin son derece önemli ve kritik bir dönemine ilişkin toplumsal, ekonomik, siyasal, entelektüel tartışmaları da yakından takip etmiş olacaklardır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|