Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanatta Yazı ve İmge | RES 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Güz dönemi dersi olan ´ Sanatta Yazı ve İmge ´ dersi, Bahar dönemi dersi olan ´ Çağdaş Sanatta Yazının Kullanımı´ dersi ile ardışık zamanlı verilecektir ve bağlantılıdır. Ancak koşul dersi değillerdir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat tarihinden günümüze ‘yazı’nın imge, kavram ve gösterge olarak kullanılışının incelenmesi |
Dersin İçeriği | Mısır hiyerogliflerinden, Kavramsal sanat uygulamalarına yazı-imge ilişkisi, yazının bir imge- gösterge olarak kavramsal sorgulanışı ,sanat yapıtları örnekleri ile incelenip,değerlendirilecektir. Mısır sanatında, resim- yazı Asya dillerinde vb. yazının imgeselliği Dada- Duchamp Joseph Kosuth ve kavramsal sanatta yazının kullanımı Ve diğer sanatçı örnekleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih boyunca resim ve yazı arasındaki ontolojik ilişkiyi inceler ve kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Yazının kökenindeki resim, resmin içinde bir gösterge olarak yazı yı sorgular ve örnekleri ile kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yazılı dillerdeki imge- resim karekterlerini karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Altamira ´ dan itibaren( avcı toplumlardan yerleşik kültüre , sözlü kültürlerden yazılı kültürlere ) işaret - resim- imge - yazı ilişkilerini inceler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Gerçeküstücülük akımında yazı -resim -imge - gösterge ilişkisini inceler. (Magritte resmi örneği ) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Dada ve Duchamp´ ta yazı nın kullanımını araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Joseph Kosuth ve Art & Language gurubunda ki avangardın açılımları inceler ve tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Minimalizm akımında yazı kullanımını inceler. | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
2 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
3 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
4 | ara sınav | |
5 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
6 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
7 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
8 | ara sınav | |
9 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
10 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
11 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
12 | Performans ödevi | |
13 | Performans ödevi | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kavramsal Sanat, Art& Language akımları ve bağlantılı sanatçılarla ilgili hertür kaynak ve doküman.. Göstergeler İmparatorluğu- Roland Barthes YKY Bu bir Pipo değildir- M. Foucault ,YKY Yaratıcı Mitoloji- Joseph Campbell _İmge yayınevi İmgeler Simgeler – Mircea Eliade |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarih boyunca resim ve yazı arasındaki ontolojik ilişkiyi inceler ve kavrar. | ||||||||||||||
2 | Yazının kökenindeki resim, resmin içinde bir gösterge olarak yazı yı sorgular ve örnekleri ile kavrar. | ||||||||||||||
3 | Yazılı dillerdeki imge- resim karekterlerini karşılaştırır. | ||||||||||||||
4 | Altamira ´ dan itibaren( avcı toplumlardan yerleşik kültüre , sözlü kültürlerden yazılı kültürlere ) işaret - resim- imge - yazı ilişkilerini inceler. | ||||||||||||||
5 | Gerçeküstücülük akımında yazı -resim -imge - gösterge ilişkisini inceler. (Magritte resmi örneği ) | ||||||||||||||
6 | Dada ve Duchamp´ ta yazı nın kullanımını araştırır. | ||||||||||||||
7 | Joseph Kosuth ve Art & Language gurubunda ki avangardın açılımları inceler ve tanır. | ||||||||||||||
8 | Minimalizm akımında yazı kullanımını inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |