Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel Düşünce ve Uygulamalarına Giriş | RES 603 | 0 | 4 + 0 | 4 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR |
Dersi Verenler | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin kendi sanatsal dilinin organize etmesi |
Dersin İçeriği | Öğrencinin kendi sanatsal yaklaşımı doğrultusunda çalışmalarını yaratma sürecini oluşturması ve uygulaması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencinin sanatsal tavrı doğrultusunda konu ve tema ile ilintili malzeme ve teknik geliştirme | |
2 | Öğrencinin sanatsal tavrı doğrultusunda konu ve tema ile ilintili malzeme ve teknik geliştirme | |
3 | Öğrencinin sanatsal tavrı doğrultusunda konu ve tema ile ilintili malzeme ve teknik geliştirme | |
4 | Ara Sınav | |
5 | Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi | |
6 | Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi | |
7 | Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi | |
8 | Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir | |
11 | Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir | |
12 | Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir | |
13 | Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir | |
14 | Ödev |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ara Sınav | 25 |
3. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 306 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |