Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gravüre Giriş | RES 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye, projelerini oluştururken farklı Gravür tekniklerini kullanarak sanatsal ifadelerini zenginleştirme imkanını tanımak. |
Dersin İçeriği | Öğrencinin geliştirdiği proje kapsamında ; düşünür,gravür malzeme ve teknik araştırır,farklı plakalr bakır,çinko malzeme ve tekniğe uygun eskizler oluşturur ,kalıp hazırlar,baskı alır ve sunum yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gravür tekniklerini ve malzemelerini tanır. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
2 | Ünlü gravür ustalarının çalışmalarını inceleyerek karşılaştırır. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
3 | Gravüre uygun taslaklar hazırlar. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Kişisel proje gerçekleştirir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilecek ,artistik bir tavır geliştirir. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
6 | Gravür çalışmalarını eleştirebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gravür teknikleriyle ilgili bilgilerin verilmesi | |
2 | Öğrencilerin gravür çalışmalarını araştırmaları | |
3 | Gravür tekniği ve malzeme malzeme seçimi(Bakır baskı) | |
4 | Eskizlerin hazırlanması | |
5 | Eskizlerin hazırlanması | |
6 | Eskizler için eleştiriler | |
7 | Eskizlerin bakır plakalar üzerine uygulanması | |
8 | Eskizlerin bakır plakalar üzerine uygulanması | |
9 | deneme baskıların alınması ve düzeltmeler | |
10 | baskı alma | |
11 | Baskı alma | |
12 | baskı alma | |
13 | Baskı alma | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Baskı ResimKapsamlı Materyaller ve teknikler rehberi,Gravürlerle Erzurum,Dürerin gravürleri,Rembrant´ın gravürleri,Goya´nın Gravürleri |
Ders Kaynakları | Türk gravür ustaları ve gravürleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gravür tekniklerini ve malzemelerini tanır. | ||||||||||||||
2 | Ünlü gravür ustalarının çalışmalarını inceleyerek karşılaştırır. | ||||||||||||||
3 | Gravüre uygun taslaklar hazırlar. | ||||||||||||||
4 | Kişisel proje gerçekleştirir | ||||||||||||||
5 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilecek ,artistik bir tavır geliştirir. | ||||||||||||||
6 | Gravür çalışmalarını eleştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |