Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ultrason ve Uygulamaları | BIF 520 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ultrasonun çalışma prensiplerini ve tıptaki uygulama alanlarını öğretmek |
Dersin İçeriği | Ses ve ultrases, ultrasonun oluşturulması ve hedefe yönlendirilmesi, ultrason cihazlarının yapıları ve çalışma prensipleri, ultrason görüntülerinin değerlendirilmesi ve ultrasonun tıptaki uygulamalarını kapsamaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ses ve ultrases’in öğrenilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sesin fiziksel özelliklerinin kavranması | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Ultrasesin elde edilme tekniklerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Ultrasonun temel prensiplerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ultrasonun tanı amaçlı tıpta kullanılımasının önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Ultrasonun tanı amaçlı tıpta kullanılımasının önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Ultrasonun tıpta tedavi amaçlı kullanılımasının önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Ultrasonun tıpta tedavi amaçlı kullanılımasının önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Ses ile ilgili problem çözümleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
10 | Ses ile ilgili problem çözümleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
11 | Ses ile ilgili problem çözümleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
12 | Ses ile ilgili problem çözümleri | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Ses ile ilgili problem çözümleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
14 | Ses ile ilgili problem çözümleri | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sesin fiziksel özellikleri | |
2 | Ultrases, infrasesin fiziksel özellikleri | |
3 | Ultrases elde edilmesi | |
4 | Doppler etkisi | |
5 | Ultrasonun temel prensipleri | |
6 | Ultrasonun tanıda kullanımı | |
7 | Ultrasonun Tedavi amaçlı kullanımı | |
8 | Ultrasonun Tedavi amaçlı kullanımı | |
9 | Problem çözümü | |
10 | Problem çözümü | |
11 | Problem çözümü | |
12 | Problem çözümü | |
13 | Problem çözümü | |
14 | Problem çözümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Pehlivan F, Biyofizik, Hacettepe Taş Yayınevi, Ankara, 2. Baskı, 2004. |
Ders Kaynakları | Konular ile ilgili internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ses ve ultrases’in öğrenilme | |||||||
2 | Sesin fiziksel özelliklerinin kavranması | |||||||
3 | Ultrasesin elde edilme tekniklerinin kavranması | |||||||
4 | Ultrasonun temel prensiplerinin kavranması | |||||||
5 | Ultrasonun tanı amaçlı tıpta kullanılımasının önemi | |||||||
6 | Ultrasonun tanı amaçlı tıpta kullanılımasının önemi | |||||||
7 | Ultrasonun tıpta tedavi amaçlı kullanılımasının önemi | |||||||
8 | Ultrasonun tıpta tedavi amaçlı kullanılımasının önemi | |||||||
9 | Ses ile ilgili problem çözümleri | |||||||
10 | Ses ile ilgili problem çözümleri | |||||||
11 | Ses ile ilgili problem çözümleri | |||||||
12 | Ses ile ilgili problem çözümleri | |||||||
13 | Ses ile ilgili problem çözümleri | |||||||
14 | Ses ile ilgili problem çözümleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |