Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eser Elementlerin Biyolojik Etkileri | BIF 518 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Eser Elementlerin Biyolojik Etkilerin açıklanması ve etmenlerin canlı yaşamı üzerindeki öneminin ve etkilerinin kavratılması |
Dersin İçeriği | Mikro elementler, makro elementler ve ağır elementlerin organizmadaki önemi. Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroelementleri kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Mikroelement fonksiyonları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Mikroelementler ve biyolojik önemini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Makroelementler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Makroelementler ve biyolojik önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Ağır elementleri kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Ağır element ve hastalık ilişkilerini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Element ölçümü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
9 | Element ölçümü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikro elementler | |
2 | Mikroelementlerin fonksiyonları | |
3 | Mikroelementlerin biyolojik önemi | |
4 | Makro elementler ve fonksiyonları | |
5 | Makro elementler ve biyolojik önemi | |
6 | Ağır elementler | |
7 | Ağır elementler ve toksisitesi | |
8 | Ağır elementler ve hastalık ilişkisi | |
9 | Element ölçüm yöntemleri | |
10 | Element ölçüm yöntemleri | |
11 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
12 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
13 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
14 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Edited by David A. Warrell, Timothy M. Cox, and John D. Firth ,Oxford Textbook of Medicine (5 ed.) Vitamins and trace elementsAuthor(s): J. Powell-Tuck and M. Eastwood . |
Ders Kaynakları | Konular ile ilgili çeşitli internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikroelementleri kavrama | |||||||
2 | Mikroelement fonksiyonları | |||||||
3 | Mikroelementler ve biyolojik önemini kavrama | |||||||
4 | Makroelementler | |||||||
5 | Makroelementler ve biyolojik önemi | |||||||
6 | Ağır elementleri kavrama | |||||||
7 | Ağır element ve hastalık ilişkilerini öğrenme | |||||||
8 | Element ölçümü | |||||||
9 | Element ölçümü | |||||||
10 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |||||||
11 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |||||||
12 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |||||||
13 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |||||||
14 | Hastalıklarla eser element düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |