Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optik Biyofiziği | BIF 508 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Işıgın temel özelliklerini öğrenerek, gözün görme mekanizmasının incelenmesi ve ışığın tıp alanında uygulamaları öğrenilir |
Dersin İçeriği | Işık kavramı, enerjisi, gücü, özellikleri, absorbsiyonu, gözün yapısı ve görme mekanizmaları, görme kusurları, spektroskobik yöntemlerin ölçüm esasları ve tıpta uygulamaları, laser özellikleri ve tıpta uygulama alanları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Işık ve özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | |
2 | Işıgın dalga boyu,frekans ve enerji arasındaki bağıntının öğrenilmesi | Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Işığın absorbsiyonu ve emisyonu, Lambert Beer Yasası öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Gözün yapısı ve fizyolojisi | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Görme Mekanizmaları | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Görme Kusurları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Görme kusurlarının düzeltilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
8 | Spektroskopi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
9 | Spektroskopi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Spektroskopi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
11 | Lazer ve özelliklerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
12 | Lazer ve tıptaki uygulama alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Işık ile ilgili problemlerin çözümlenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
14 | Işık ile ilgili problemlerin çözümlenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işığın özellikleri | |
2 | Lambert Beer Yasası | |
3 | Gözün yapısı ve görme fizyolojsi | |
4 | Görme Mekanizmaları | |
5 | Görme kusurları | |
6 | Görme kusurlarının düzeltilmesi | |
7 | İndirgenmiş göz | |
8 | Spektroskopi | |
9 | Spektroskopi | |
10 | Lazerin özellikleri | |
11 | Lazerin tıpta kullanımı | |
12 | Lazerin tıpta kullanımı | |
13 | Işık ile ilgili problem çözümleri | |
14 | Işık ileilgili problem çözümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gündüz T, İnstrümental Analiz, Gazi Kitabevi, Ankara, 10. Baskı, 2007. |
Ders Kaynakları | Konular ile ilgili internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Işık ve özellikleri | |||||||
2 | Işıgın dalga boyu,frekans ve enerji arasındaki bağıntının öğrenilmesi | |||||||
3 | Işığın absorbsiyonu ve emisyonu, Lambert Beer Yasası öğrenilir | |||||||
4 | Gözün yapısı ve fizyolojisi | |||||||
5 | Görme Mekanizmaları | |||||||
6 | Görme Kusurları | |||||||
7 | Görme kusurlarının düzeltilmesi | |||||||
8 | Spektroskopi | |||||||
9 | Spektroskopi | |||||||
10 | Spektroskopi | |||||||
11 | Lazer ve özelliklerinin öğrenilmesi | |||||||
12 | Lazer ve tıptaki uygulama alanları | |||||||
13 | Işık ile ilgili problemlerin çözümlenmesi | |||||||
14 | Işık ile ilgili problemlerin çözümlenmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |