Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyofizik Araştırma Yöntemleri II | BIF 504 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencinin spektroskopik yöntemlerini ve x ışın kristalografisini öğrenmesi beklenir |
Dersin İçeriği | Işık mikroskobu kullanımı ve ölçüm yöntemleri, ayırma yöntemleri (kromotografi, santrifügasyon, elektroforez, PCR), non- iyonizan işaretleme teknikleri, radyoaktif problarla işaretleme teknikleri, immünohistokimyasal işaretleme teknikleri incelenecek ve uygulamaları yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | Işık mikroskobu | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | elektroforez, yöntemini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | elektroforez, yöntemini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | santrifügasyon yöntemini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | PCR yöntemini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | PCR yöntemini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
8 | X ışını kristalografisini öğrenmek | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
9 | İşaretleme tekniklerinin öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
10 | Non-iyonizan işaretleme teknikleri öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
11 | Radyoaktif problarla işaretleme teknikleri öğrenmek | Anlatım, | |
12 | İmmünokimyasal işaretleme teknikleri öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | |
13 | İmmünokimyasal işaretleme teknikleri öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
14 | İmmünokimyasal işaretleme teknikleri öğrenmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi | |
2 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi | |
3 | Santrifügasyonun temel esasları | |
4 | PCR temel esasları | |
5 | PCR çeşitleri ve uygulama alanları | |
6 | PCR çeşitleri ve uygulama alanları | |
7 | X ışını kristolografisi | |
8 | İşaretleme teknikleri | |
9 | Non-iyonizan işaretleme teknikleri | |
10 | Radyoaktif problarla işaretleme teknikleri | |
11 | İmmünokimyasal işaretleme teknikleri | |
12 | İmmünokimyasal işaretleme teknikleri | |
13 | İmmünokimyasal işaretleme teknikleri | |
14 | İmmünokimyasal işaretleme teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Pehlivan F, Biyofizik, Hacettepe Taş Yayınevi, Ankara, 2. Baskı, 2004. |
Ders Kaynakları | çeşitli internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi | |||||||
2 | Işık mikroskobu | |||||||
3 | elektroforez, yöntemini kavramak | |||||||
4 | elektroforez, yöntemini kavramak | |||||||
5 | santrifügasyon yöntemini öğrenmek | |||||||
6 | PCR yöntemini öğrenmek | |||||||
7 | PCR yöntemini öğrenmek | |||||||
8 | X ışını kristalografisini öğrenmek | |||||||
9 | İşaretleme tekniklerinin öğrenmek | |||||||
10 | Non-iyonizan işaretleme teknikleri öğrenmek | |||||||
11 | Radyoaktif problarla işaretleme teknikleri öğrenmek | |||||||
12 | İmmünokimyasal işaretleme teknikleri öğrenmek | |||||||
13 | İmmünokimyasal işaretleme teknikleri öğrenmek | |||||||
14 | İmmünokimyasal işaretleme teknikleri öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |