Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Biyofizik II | BIF 502 | 2 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Prof .Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Termodinamiğe giriş ,tıpta görüntüleme yöntemleri, iyonizan ve noniyonizan radyasyon, sistem biyofiziği, biyomekanik,hücre anormalliklerinin incelenmesi nanoteknoloji yöntemleri ve tıpta kullanım yöntemlerinin incelenmesi |
Dersin İçeriği | Termodinamik, enformasyon kuramı, iyonizan ve non iyonizan radyasyon, sistem biyofiziği, biyomekanik, biyofiziksel hücre farklılaşmaları, kanser mekanizmaları, immunobiyofizik, nanoteknoloji ve tıpta uygulama alanı. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Termodinamik ilkeleri öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | İyonize edici radyasyon ve biyolojik etkileri kavrama | Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | İyonize edici olmayan radyasyon ve biyolojik etkileri öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | Sistem biyofiziğinin önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Biyomekanik ve kavramlarını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Enformasyon kuramı öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Biyolojik reaksiyonlar ve enzim etki mekanizmasının moleküler esaslarını kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
8 | Biyofiziksel hücre farklılaşmaları kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
9 | Kalıtsal şifre, DNA eşlenmesi ve biyoenerjitiği. RNA ’ dan DNA ’ ya kayıt ve protein sentezinin biyoenerjitiği | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
10 | İmmünobiyofiziği öğrenme | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
11 | Nanoteknoloji hakkında temel kavramlar öğrenilir,Nano biyoteknoloji ve biyosensörler tıpta kullanım alanları öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
12 | Yeni nesil gen tedavi seçenekleri ve çevre faktörlerinin hücre yaşamına etkilerini kavramak, kanser tanı ve tedavisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
13 | Biyoinformatik ve modelleme teknikleri öğrenilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
14 | Biyoinformatik ve modelleme teknikleri öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Termodinamik | |
2 | İyonize edici radyasyon | |
3 | Non İyonize edici radyasyon | |
4 | Sistem Biyofiziği | |
5 | Bilgi Kuramı | |
6 | Biyolojik reaksiyonlar ve enzim etki mekanizmaları | |
7 | Biyofiziksel hücre farklılaşmaları kavramak | |
8 | DNA, RNA, Protein sentezlerinin biyoenerjetiği | |
9 | İmmünobiyofizik | |
10 | Nanoteknolojiye giriş | |
11 | Nanoteknoloji ve tıp | |
12 | Kanser ve yeni nesil tanı ve tedavileri | |
13 | Biyoinformatik ve modelleme teknikleri | |
14 | Biyoinformatik ve modelleme teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Pehlivan F, Biyofizik, Hacettepe Taş Yayınevi, Ankara, 2. Baskı, 2004. |
Ders Kaynakları | Konu ile ilgili internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Termodinamik ilkeleri öğrenmek | |||||||
2 | İyonize edici radyasyon ve biyolojik etkileri kavrama | |||||||
3 | İyonize edici olmayan radyasyon ve biyolojik etkileri öğrenme | |||||||
4 | Sistem biyofiziğinin önemi | |||||||
5 | Biyomekanik ve kavramlarını öğrenme | |||||||
6 | Enformasyon kuramı öğrenme | |||||||
7 | Biyolojik reaksiyonlar ve enzim etki mekanizmasının moleküler esaslarını kavramak | |||||||
8 | Biyofiziksel hücre farklılaşmaları kavramak | |||||||
9 | Kalıtsal şifre, DNA eşlenmesi ve biyoenerjitiği. RNA ’ dan DNA ’ ya kayıt ve protein sentezinin biyoenerjitiği | |||||||
10 | İmmünobiyofiziği öğrenme | |||||||
11 | Nanoteknoloji hakkında temel kavramlar öğrenilir,Nano biyoteknoloji ve biyosensörler tıpta kullanım alanları öğrenilir | |||||||
12 | Yeni nesil gen tedavi seçenekleri ve çevre faktörlerinin hücre yaşamına etkilerini kavramak, kanser tanı ve tedavisi | |||||||
13 | Biyoinformatik ve modelleme teknikleri öğrenilir | |||||||
14 | Biyoinformatik ve modelleme teknikleri öğrenilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |