Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoenerjetik | BIF 513 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Canlı sistemlerde enerji akışının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Enerji kavramı ve termodinağin ilkeleri üzerinde durulacaktır. Termodinamiğin 1. Kuralı, 2. Kuralı, entropi, entalpi, serbest enerji ve fonksiyonlarının uygulamaları, hücrede enerji değişimi, kimyasal potansiyel, enerji ve elektron transferleri üzerinde durulacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoenerjetik öneminin öğretilmesi | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Termodinamik yasalar ve canlılardaki öneminin kavranması | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
3 | Entalpi, entropi, serbest enerji kavramları ve canlılardaki biyolojik olaylardaki öneminin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Endotermik ve ekzotermik reaksiyonlar ve canlılardaki öneminin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | |
5 | Termodinamik ile ilgili problemlerin çözümünün öğrenilmesi | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoenerjetiğe giriş ve kavramlar | Ders kitapları |
2 | Sistem ve çeşitleri | Ders kitapları |
3 | Sistemde Madde alışverişi | Ders kitapları |
4 | Sistemde enerji alışverişi | Ders kitapları |
5 | Gibbs Serbest enerjisi | Ders kitapları |
6 | Entalpi | Ders kitapları |
7 | Entropi | Ders kitapları |
8 | Termodinamik ilkeler | Ders kitapları |
9 | Biyoenerjetik olarak canlılar | Ders kitapları |
10 | endotermik reaksiyonlar | Ders kitapları |
11 | ekzotermik reaksiyonlar | Ders kitapları |
12 | Hücrenin termodinamik özellikleri | Ders kitapları |
13 | Termodinamik ile ilgili örneklemeler | Ders kitapları |
14 | Termodinamik ile ilgili örneklemeler | Ders kitapları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Biyofizik ders kitapları, Biyokimya ders kitapları,Makaleler |
Ders Kaynakları | İnternet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | ||||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyoenerjetik öneminin öğretilmesi | |||||||
2 | Termodinamik yasalar ve canlılardaki öneminin kavranması | |||||||
3 | Entalpi, entropi, serbest enerji kavramları ve canlılardaki biyolojik olaylardaki öneminin öğrenilmesi | |||||||
4 | Endotermik ve ekzotermik reaksiyonlar ve canlılardaki öneminin öğrenilmesi | |||||||
5 | Termodinamik ile ilgili problemlerin çözümünün öğrenilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |