Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoelektriğe Giriş | BIF 509 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hücre zarındaki elektriksel özellikler, hücre zarında potansiyel oluşum temelleri ve hücre zarında iyonik geçişlere bağlı olarak elektriksel eşdeğer devre medellemeleri, elektrik konusu ile ilgili kavramlarının bu sistemlere uygulanarak problem çözümlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Hücrenin elektriksel özellikleri,iyon geçişleri, hücre hemostaz ilkeler kavramları verilecektir. Hücrezarındaki elektriksel değişimleri gözlemlemeye yönelik sistemlerin kullanımı. Eksitabile hücrelerde elektriksel özelliklerin kavranması ve kayderilmesi üzerinde durulacaktır. Elektrosomatografi cihazının çalışma prensibi ve tıpta uygulama alanlarının öğrenilmesidir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik ve ilgili kavramlarını öğretilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Elektriksel devrenin kavranması | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Hücrenin elektriksel eşdeğer devre modelinin öğrenilmesi | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sinyal iletiminde iyon kannalarını rolünün öneminin kavranması | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Aksiyon potansiyelinin oluşumu ve iyonik akımlarını öneminin anlaşılması | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Dokuya elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Dokuya elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Dokuya elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Teşhis amaçlı elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Teşhis amaçlı elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Tedavi amaçlı elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Tedavi amaçlı elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | Elektrosomatografinin çalışma ilkelerinin kavranması | Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
14 | Elektrosomatografinin klinikteki öneminin kavranması | Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrik tanımı ve özellikleri | |
2 | Elektrik devreleri ve elektriksel kavramlar | |
3 | Hücrenin elektriksel özellikleri | |
4 | iyonik geçişler | |
5 | İyonik geçişlerin modellenmesi | |
6 | Hücre hemostazı | |
7 | Hücre zarında elektriksel değişimler | |
8 | Hücrenin depolarizasyonu, repolarizasyonu ve hiperpolarizasyonu | |
9 | Mutlak refrakter dönem, bağıl refrakter dönem kavramları | |
10 | Elektrik akımlarını doku üzerine etkileri | |
11 | Elektrik akımlarıyla teşhis ve tedavi | |
12 | Elektrik akımının biyolojik etkileri | |
13 | Elektrik akımının fiziksel özellikleri | |
14 | Elektrosomatografi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | G. Çelebi, Biyofizik ders kitabı, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi |
Ders Kaynakları | İlgili internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrik ve ilgili kavramlarını öğretilmesi | |||||||
2 | Elektriksel devrenin kavranması | |||||||
3 | Hücrenin elektriksel eşdeğer devre modelinin öğrenilmesi | |||||||
4 | Sinyal iletiminde iyon kannalarını rolünün öneminin kavranması | |||||||
5 | Aksiyon potansiyelinin oluşumu ve iyonik akımlarını öneminin anlaşılması | |||||||
6 | Dokuya elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | |||||||
7 | Dokuya elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | |||||||
8 | Dokuya elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | |||||||
9 | Teşhis amaçlı elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | |||||||
10 | Teşhis amaçlı elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | |||||||
11 | Tedavi amaçlı elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | |||||||
12 | Tedavi amaçlı elektrik akımı uygulamalarının öğrenilmesi | |||||||
13 | Elektrosomatografinin çalışma ilkelerinin kavranması | |||||||
14 | Elektrosomatografinin klinikteki öneminin kavranması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |