Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Biyofizik I | BIF 501 | 1 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Prof .Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Temel biyofizk konuları açıklanmaya çalışılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Vücut sıvılarının biyofiziksel özellikleri, dağılımı ve tayin yöntemleri, atom ve molekül yapısı, kimyasal bağlar, membran yapısı ve dinamiği, iyon kanalları, taşıma sistemleri, biyopotansiyeller, aksiyon potansiyali kavramları üzerinde durulmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vücut sıvılarını dağılımının ve hesaplama işlemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Vücut sıvılarını dağılımının ve hesaplama işlemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
3 | Membran yapısı ve membranın biyofiziksel olaylarının kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
4 | Membran elektriksel eşdeğer devre modellerinini öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Membran elektriksel eşdeğer devre modellerinini öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Aksiyon potansiyeli ve bileşik aksiyon potansiyeli kaydı, analizin yorumlanmasının öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Aksiyon potansiyeli ve bileşik aksiyon potansiyeli kaydı, analizin yorumlanmasının öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
8 | Klinikte iyon kanalları ile ilgili hastalıkların ilişkisinin kavranması ve klinik öneminin yorumlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
10 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
11 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
12 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
13 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi | Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vücut sıvılarınını dağılımı, içeriği | ders kitabı ve makaleler |
2 | Vücut sıvılarının tayin yöntemleri | ders kitabı ve makaleler |
3 | Atom, molekül yapısı, kimyasal bağlar | ders kitabı ve makaleler |
4 | Membranın yapısı | ders kitabı ve makaleler |
5 | Membranda taşıma sistemleri | ders kitabı ve makaleler |
6 | İyon kanalları | ders kitabı ve makaleler |
7 | İyon akımların ölçüm yöntemleri | ders kitabı ve makaleler |
8 | Membran potansiyeli | ders kitabı ve makaleler |
9 | Aksiyon potansiyeli | ders kitabı ve makaleler |
10 | Bileşik aksiyon potansiyeli | ders kitabı ve makaleler |
11 | Aksiyon potansiyellerinin kayıt işlemleri | ders kitabı ve makaleler |
12 | İyon kanalları ile ilgili hastalıklar | ders kitabı ve makaleler |
13 | Biyofiziksel ölçüm yöntemleri 1 | ders kitabı ve makaleler |
14 | Biyofiziksel ölçüm yöntemleri 2 | ders kitabı ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Pehlivan F, Biyofizik, Ankara Üniversitesi, 2004. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | X | |||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Vücut sıvılarını dağılımının ve hesaplama işlemlerinin öğrenilmesi | |||||||
2 | Vücut sıvılarını dağılımının ve hesaplama işlemlerinin öğrenilmesi | |||||||
3 | Membran yapısı ve membranın biyofiziksel olaylarının kavranması | |||||||
4 | Membran elektriksel eşdeğer devre modellerinini öğrenilmesi | |||||||
5 | Membran elektriksel eşdeğer devre modellerinini öğrenilmesi | |||||||
6 | Aksiyon potansiyeli ve bileşik aksiyon potansiyeli kaydı, analizin yorumlanmasının öğrenilmesi | |||||||
7 | Aksiyon potansiyeli ve bileşik aksiyon potansiyeli kaydı, analizin yorumlanmasının öğrenilmesi | |||||||
8 | Klinikte iyon kanalları ile ilgili hastalıkların ilişkisinin kavranması ve klinik öneminin yorumlanması | |||||||
9 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi | |||||||
10 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi | |||||||
11 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi | |||||||
12 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi | |||||||
13 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi | |||||||
14 | Biyofiziksel yöntemlerin uygulanabilirliğinin öğrenilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |