Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmmun Yanıtta Hücresel Mekanizmalar | HST 522 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELVAN ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bağışık yanıtın ne olduğu ve bağışık yanıtta yer alan hücresel mekanizmlar hakkında bilgilendirme yapılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bağışık yanıtın ne olduğu, doğal ve kazanılmış bağışıklıkta yer alan hücreler, hücreler arası bilgi aktarımı, hücre içi ve hücreler arasında yer alan antijenlere karşı bağışık yanıt hangi hücreleri kullanarak savunma yapar ve sıvısal bağışıklıkta yer alan hücreler hangileridir anlatılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bağışıklık sistemine ait temel hücreleri ve görevlerini açıklar | Anlatım, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
2 | Doğal ve kazanılmış bağışıklıkta rol alan hücresel mekanizmaları karşılaştırır | Anlatım, Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Antijen sunumu ve MHC molekülleriyle ilişkili hücresel etkileşimleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
4 | İmmün sistemin hücresel düzeyde verdiği yanıtları laboratuvar verileriyle ilişkilendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | İmmün yanıtın hücresel bileşenlerini gösteren histolojik kesitleri analiz eder | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Hücresel immün yanıtın patolojik durumlarla ilişkisini tartışır | Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği | |
2 | İmmun sistem doku ve hücreleri | |
3 | Doğal Bağışıklık | |
4 | Doğal Bağışıklık | |
5 | Antijen yakalanması ve lenfositlere sunumu | |
6 | Edinsel immun sistemde antijen tanıma | |
7 | Hücre aracılı immun yanıtlar | |
8 | Hücre aracılı immun yanıtlar | |
9 | Hücresel immunitenin efektör mekanizması | |
10 | Hücresel immunitenin efektör mekanizması | |
11 | Hümoral immun yanıtlar | |
12 | Hümoral immun yanıtlar | |
13 | Humoral immunitenin efektör mekanizmaları | |
14 | Humoral immunitenin efektör mekanizmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Anatomy and phsiology, Seeley Stephens Tate |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygular | ||||||
2 | Histolojik örnek hazırlama süreçlerini (fiksasyon, kesit alma, boyama vb.) uygular | ||||||
3 | Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü olarak sunar | ||||||
4 | Bilimsel araştırma yürütür, literatür taraması yapar ve özgün sonuçlar üretir | ||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir; araştırma tasarımı, veri analizi ve yorumlama becerilerini geliştirir | ||||||
6 | Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamlarını bilir ve yerinde kullanımını yapar | ||||||
7 | Hücrenin, yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurar; mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
8 | Temel dokuların histolojik yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
9 | Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurar | ||||||
10 | Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi ve gelişim esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
11 | Fertilitenin hormonal mekanizması ve aksaklıkları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
12 | İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
13 | Embriyo değerlendirme ve skorlama yapar | ||||||
14 | Işık mikroskobu ve ileri görüntüleme tekniklerini (floresan mikroskopi, konfokal mikroskopi vb.) kullanarak doku ve hücre preparatlarını analiz eder | ||||||
15 | Alanındaki gelişmeleri sağlık bilimleri ile ilişkilendirerek yorumlar; klinik uygulamalara yönelik temel bilim bilgisi sunar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bağışıklık sistemine ait temel hücreleri ve görevlerini açıklar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
2 | Doğal ve kazanılmış bağışıklıkta rol alan hücresel mekanizmaları karşılaştırır | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
3 | Antijen sunumu ve MHC molekülleriyle ilişkili hücresel etkileşimleri açıklar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
4 | İmmün sistemin hücresel düzeyde verdiği yanıtları laboratuvar verileriyle ilişkilendirir | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
5 | İmmün yanıtın hücresel bileşenlerini gösteren histolojik kesitleri analiz eder | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
6 | Hücresel immün yanıtın patolojik durumlarla ilişkisini tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 50 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |