Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sinir Sistemi Fizyolojisine Giriş | FZL 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ, |
Dersin Yardımcıları | Bu ders dersin koordinatörü tarafından verilmektedir. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sinir sistemi ve bölümlerinin fonksiyonları, çalışma prensipleri hakkında genel düzeyde bilgi aktarımı amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği ayrıntılı bir şekilde haftalık konular kısmında belirtilmiştir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi organizasyonunu kavrar | Soru-Cevap, | |
2 | Nöron ve nörogliaları kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | nörotransmitter ve işlevlerini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | medulla spinalis ve fizyolojik işlevleri açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | postür ve hareketi kontrol eden kortikal yolları açıklayabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | serebellumun özelliklerini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | serebral korteksdeki motor ve duyusal alanları kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | talamusun görevlerini tanımlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | periferik sinir sistemi ve sinyal transmisyonu açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | somatik duyu fizyolojisini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | ağrı fizyolojisini bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | otonom sinir sistemini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | hipotalamusun fonksiyonlarını kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
14 | limbik sistemi kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemi organizasyonu | |
2 | Nöron ve nöroglia | |
3 | Nörotransmitter ve işlevleri | |
4 | medulla spinalis ve fizyolojik işlevleri | |
5 | postür ve hareketi kontrol eden kortikal yollar | |
6 | serebellum | |
7 | serebral korteksdeki motor ve duyusal alanlar | |
8 | talamusun görevleri | |
9 | perifer sinir sistemi ve sinyal transmisyonu, | |
10 | somatik duyu fizyolojisi, | |
11 | ağrı | |
12 | otonom sinir sistemi | |
13 | hipotalamusun fonksiyonları | |
14 | limbik sistem |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Makaleler ve ilgili kitaplar |
Ders Kaynakları | Iva Stankovic, Ivan Adamec, Vladimir Kostic, Mario Habek, Chapter One - Autonomic nervous system—Anatomy, physiology, biochemistry, Editor(s): Cristian Falup-Pecurariu, International Review of Movement Disorders, Academic Press, Volume 1, 2021, Pages 1-17, ISSN 2666-7878,ISBN 9780323851220 Joel O. Johnson, Autonomic Nervous System: Physiology,Editor(s): Hugh C. Hemmings, Talmage D. Egan,Pharmacology and Physiology for Anesthesia (Second Edition),Elsevier,2019,Pages 270-281,ISBN 9780323481106 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | X | |||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | ||||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | X | |||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | X | |||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | X | |||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi organizasyonunu kavrar | ||||||||||
2 | Nöron ve nörogliaları kavrar | ||||||||||
3 | nörotransmitter ve işlevlerini açıklar | ||||||||||
4 | medulla spinalis ve fizyolojik işlevleri açıklar. | ||||||||||
5 | postür ve hareketi kontrol eden kortikal yolları açıklayabilir. | ||||||||||
6 | serebellumun özelliklerini kavrar | ||||||||||
7 | serebral korteksdeki motor ve duyusal alanları kavrar | ||||||||||
8 | talamusun görevlerini tanımlar. | ||||||||||
9 | periferik sinir sistemi ve sinyal transmisyonu açıklar. | ||||||||||
10 | somatik duyu fizyolojisini açıklar | ||||||||||
11 | ağrı fizyolojisini bilir. | ||||||||||
12 | otonom sinir sistemini açıklar | ||||||||||
13 | hipotalamusun fonksiyonlarını kavrar | ||||||||||
14 | limbik sistemi kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |