Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endokrin Sistemi Fizyolojisi | FZL 513 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin endokrin sistem hakkında bilgi sahibi olmaları, hormonların sınıflandırmasını ve etki mekanizmalarını kavraması ve başlıca endokrin bezler ve hormonlarını fonksiyonlarını kavramak |
Dersin İçeriği | Endokrinolojiye giriş, hormon tanımı sınıflandırması ve etki mekanızmaları, başlıca endokrin bezler ve hormanları fonsiyonları ile birlikte anlatılacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vücudun kontrol sistemleri ve endokrin kontrol hakkında bilgi sahibi olabilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hipotalomusun fonksiyonlrını ve hipofiz ilişkisini kavrar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Hipofiz hormonları ve fonksiyonlarını kavrayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Tiroid bezi ve hormonlarını ve fonksiyonlarını kavrayabilir | Anlatım, | |
5 | Kalsiyum metebolizmasına etkili hormonları kavrayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Adrenal korteks hormonları ve fonksiyonlarını kavrayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Adrenal medulla hormonları ve fonksiyonlarını kavrayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
8 | Pankreas hormonlarını kavrayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | pineal bez hakkında bilgi sahibi olabilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
10 | diğer endokrin bezler ve hormonları hakkında bilgi sahibi olabilir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endokrin Sisteme Giriş | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
2 | Hormon tanımı çeşitleri ve etki mekanizmaları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
3 | hipotalamo-hipofizer sistem | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
4 | Hipotalamik hormonlar | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
5 | Pineal bez | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
6 | Adenohipofiz hormonları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
7 | Nörohipofiz hormonları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
8 | Tiroid hormonları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
9 | Paratiroid hormonları ve kalsiyum homeostasisine etkili hormonlar | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
10 | Adrenal korteks hormonları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
11 | Adrenal medulla hormonları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
12 | Pankreas hormonları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
13 | Gonadal hormonlar | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
14 | adipoz doku ve GİS hormonları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Halis Köylü (2019). Klinik anlatımlı Tıbbi Fizyoloji (üçüncü baskı) İstanbul Tıp Kitabevi, ISBN-978-6059528-82-5 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | X | |||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | X | |||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | X | |||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | X | |||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Vücudun kontrol sistemleri ve endokrin kontrol hakkında bilgi sahibi olabilir | ||||||||||
2 | Hipotalomusun fonksiyonlrını ve hipofiz ilişkisini kavrar | ||||||||||
3 | Hipofiz hormonları ve fonksiyonlarını kavrayabilir | ||||||||||
4 | Tiroid bezi ve hormonlarını ve fonksiyonlarını kavrayabilir | ||||||||||
5 | Kalsiyum metebolizmasına etkili hormonları kavrayabilir | ||||||||||
6 | Adrenal korteks hormonları ve fonksiyonlarını kavrayabilir | ||||||||||
7 | Adrenal medulla hormonları ve fonksiyonlarını kavrayabilir | ||||||||||
8 | Pankreas hormonlarını kavrayabilir | ||||||||||
9 | pineal bez hakkında bilgi sahibi olabilir | ||||||||||
10 | diğer endokrin bezler ve hormonları hakkında bilgi sahibi olabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |