Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fizyolojik Sinyaller FZL 511 0 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler

Sinir Sistemi Fizyolojisine Giriş

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bu ders dersin koordinatörü tarafından verilmektedir.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin biyolojik sinyallerin uygulama alanları hakkında ön fikir sahibi olabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Biyolojik işaret ölçüm sistemi genel özellikleri, Hücre membran potansiyelleri, Kan Basıncı Ölçümü, Kalp sesleri ölçümü, Elektrokardiyogram (EKG), Elektromiyogram (EMG), Elektronörogram (ENG), Elektroensefalogram (EEG), Uyarılmış Potansiyeller (EP), Elektrogastrogram (EGG), Biyosensörler, Biyolojik sinyallerde biyolojik saatin önemi, Protein Sentezi ve tıpta önemi ve Biyoinformatik anlatılacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Biyolojik işaret ölçüm sistemler hakkında bilgi sahibi olur. Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
2 Hücre membran potansiyelleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Kan Basıncı Ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Kalp sesleri ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Elektrokardiyogram (EKG) hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 Elektromiyogram (EMG) hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
7 Elektroensefalogram (EEG) hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
8 Elektronörogram (ENG) hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
9 Uyarılmış Potansiyeller (EP) hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
10 Elektrogastrogram (EGG) hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
11 Biyosensörler hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
12 Biyolojik sinyallerde biyolojik saatin önemini kavrar. Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
13 Protein Sentezi ve tıpta önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
14 Biyoinformatik hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Biyolojik işaret ölçüm sistemleri genel özellikleri
2 Hücre membran potansiyelleri
3 Kan Basıncı Ölçümü, Kalp sesleri ölçümü
4 Elektrokardiyogram (EKG)
5 Elektromiyogram (EMG)
6 Elektronörogram (ENG)
7 Elektroensefalogram (EEG)
8 Uyarılmış Potansiyeller (EP)
9 Elektrogastrogram (EGG)
10 Biyosensörler
11 Biyolojik sinyallerde biyolojik saatin önemi
12 Protein Sentezi ve tıpta önemi
13 Biyoinformatik
14 Biyoinformatik
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları SABİS sistemine yüklenmiştir.

Ders Kaynakları

1-Modelling and Control in Biomedical Systems, David Dagan Feng,Janan Zaytoon, Elsevier, 2006.
2-Biomedical Signals and Sensors I: Linking Physiological Phenomena and Biosignals, Eugenijus Kaniusas, Springer, 2012.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler.
2 Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir.
3 Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır.
4 Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme.
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme.
6 Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi.
7 Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme.
8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti
9 Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma.
10 Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Biyolojik işaret ölçüm sistemler hakkında bilgi sahibi olur.
2 Hücre membran potansiyelleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Kan Basıncı Ölçümü hakkında bilgi sahibi olur.
4 Kalp sesleri ölçümü hakkında bilgi sahibi olur.
5 Elektrokardiyogram (EKG) hakkında bilgi sahibi olur.
6 Elektromiyogram (EMG) hakkında bilgi sahibi olur.
7 Elektroensefalogram (EEG) hakkında bilgi sahibi olur.
8 Elektronörogram (ENG) hakkında bilgi sahibi olur.
9 Uyarılmış Potansiyeller (EP) hakkında bilgi sahibi olur.
10 Elektrogastrogram (EGG) hakkında bilgi sahibi olur.
11 Biyosensörler hakkında bilgi sahibi olur.
12 Biyolojik sinyallerde biyolojik saatin önemini kavrar.
13 Protein Sentezi ve tıpta önemini kavrar.
14 Biyoinformatik hakkında bilgi sahibi olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6