Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyolojik Sinyaller | FZL 511 | 0 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | Sinir Sistemi Fizyolojisine Giriş |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bu ders dersin koordinatörü tarafından verilmektedir. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin biyolojik sinyallerin uygulama alanları hakkında ön fikir sahibi olabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Biyolojik işaret ölçüm sistemi genel özellikleri, Hücre membran potansiyelleri, Kan Basıncı Ölçümü, Kalp sesleri ölçümü, Elektrokardiyogram (EKG), Elektromiyogram (EMG), Elektronörogram (ENG), Elektroensefalogram (EEG), Uyarılmış Potansiyeller (EP), Elektrogastrogram (EGG), Biyosensörler, Biyolojik sinyallerde biyolojik saatin önemi, Protein Sentezi ve tıpta önemi ve Biyoinformatik anlatılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyolojik işaret ölçüm sistemler hakkında bilgi sahibi olur. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
2 | Hücre membran potansiyelleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kan Basıncı Ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kalp sesleri ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Elektrokardiyogram (EKG) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Elektromiyogram (EMG) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Elektroensefalogram (EEG) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Elektronörogram (ENG) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Uyarılmış Potansiyeller (EP) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Elektrogastrogram (EGG) hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
11 | Biyosensörler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
12 | Biyolojik sinyallerde biyolojik saatin önemini kavrar. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
13 | Protein Sentezi ve tıpta önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
14 | Biyoinformatik hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyolojik işaret ölçüm sistemleri genel özellikleri | |
2 | Hücre membran potansiyelleri | |
3 | Kan Basıncı Ölçümü, Kalp sesleri ölçümü | |
4 | Elektrokardiyogram (EKG) | |
5 | Elektromiyogram (EMG) | |
6 | Elektronörogram (ENG) | |
7 | Elektroensefalogram (EEG) | |
8 | Uyarılmış Potansiyeller (EP) | |
9 | Elektrogastrogram (EGG) | |
10 | Biyosensörler | |
11 | Biyolojik sinyallerde biyolojik saatin önemi | |
12 | Protein Sentezi ve tıpta önemi | |
13 | Biyoinformatik | |
14 | Biyoinformatik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları SABİS sistemine yüklenmiştir. |
Ders Kaynakları | 1-Modelling and Control in Biomedical Systems, David Dagan Feng,Janan Zaytoon, Elsevier, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | ||||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | ||||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | ||||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | ||||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | ||||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyolojik işaret ölçüm sistemler hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
2 | Hücre membran potansiyelleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
3 | Kan Basıncı Ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
4 | Kalp sesleri ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
5 | Elektrokardiyogram (EKG) hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
6 | Elektromiyogram (EMG) hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
7 | Elektroensefalogram (EEG) hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
8 | Elektronörogram (ENG) hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
9 | Uyarılmış Potansiyeller (EP) hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
10 | Elektrogastrogram (EGG) hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
11 | Biyosensörler hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
12 | Biyolojik sinyallerde biyolojik saatin önemini kavrar. | ||||||||||
13 | Protein Sentezi ve tıpta önemini kavrar. | ||||||||||
14 | Biyoinformatik hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |