Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kardiyovasküler Sisteme Giriş | FZL 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SONGÜL DOĞANAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kalp, kalp kası, kalp döngüsü, kalbin ritmik uyarılması, elektrokardiyogram ve özellikleri, kalp kası ve koroner kan akımı bozuklukları, kardiyak aritmiler, dolaşım sistemi , mikrodolaşım ve lenfatik sistem ile ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği haftalık programda belirtilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalp kasının fizyolojik özelliklerini anlayabilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Elektrokardiyogram konusunu kavrayabilir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Dolaşım sistemini kavrayabilir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Kalp debisi ve venöz dönüş konusunu kavrayabilir | Doğru Yanlış Testleri, | |
5 | Lenfatik dolaşım, kapiller dolaşım ve ödem konularını kavrayabilir | Doğru Yanlış Testleri, | |
6 | Kan akımınının lokal kontrolünü kavrayabilir. | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalp, kalp Kası | Ders kitabı |
2 | Kalp döngüsü | Ders kitabı |
3 | Kalbin pompalama işlevinin düzenlenmesi | Ders kitabı |
4 | Kalbin ritmik uyarılması | Ders kitabı |
5 | Kalpte uyarılma ve İletinin Kontrolü | Ders kitabı |
6 | Normal elektrokardiyogram ve vektörel analiz | Ders kitabı |
7 | Kalp kası ve koroner kan akımı bozukluklarının elektrokardiyogram açısından yorumu | Ders kitabı |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı |
9 | Kardiyak aritmiler | Ders kitabı |
10 | Kalp uyarılarının kalbin kendi ileti yollarında engellenmesine bağlı ritim bozuklukları | Ders kitabı |
11 | Dolaşım sistemi | Ders kitabı |
12 | Damarların gerilebilme yeteneği | Ders kitabı |
13 | Mikrodolaşım ve kapiller sistem | Ders kitabı |
14 | Lenfatik sistem | Ders kitabı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Halis Köylü (2019). Klinik anlatımlı Tıbbi Fizyoloji (üçüncü baskı) İstanbul Tıp Kitabevi, ISBN-978-6059528-82-5 2- Berne RM, Levy MN, Koppen BM, (2018 ) Stanton BA. Berne & Levy Physiology, 7th Edition, Canada. 3-Yeğen BÇ., Alican İ., Solakoğlu Z. (2018) Guyton Tıbbi Fizyoloji. Yeğen BÇ, (Çeviri editörü). Textbook of Medical Physiology, Guyton AC, Hall JE. 13. Baskı, İstanbul: Güneş Tıp Kitapevleri. 4- Rodney A. Rhoades.,David R.Bell. (,2017) . Klinik Tıbbın Temelleri Tıbbi Fizyoloji., ( Çeviri Ed. Erdal Ağar) 4. Baskı, İstanbul Medical Yayıncılık, İstanbul. |
Ders Kaynakları | 1- Halis Köylü (2019). Klinik anlatımlı Tıbbi Fizyoloji (üçüncü baskı) İstanbul Tıp Kitabevi, ISBN-978-6059528-82-5 2- Berne RM, Levy MN, Koppen BM, (2018 ) Stanton BA. Berne & Levy Physiology, 7th Edition, Canada. 3-Yeğen BÇ., Alican İ., Solakoğlu Z. (2018) Guyton Tıbbi Fizyoloji. Yeğen BÇ, (Çeviri editörü). Textbook of Medical Physiology, Guyton AC, Hall JE. 13. Baskı, İstanbul: Güneş Tıp Kitapevleri. 4- Rodney A. Rhoades.,David R.Bell. (,2017) . Klinik Tıbbın Temelleri Tıbbi Fizyoloji., ( Çeviri Ed. Erdal Ağar) 4. Baskı, İstanbul Medical Yayıncılık, İstanbul. 5- Pınar L., Yörükan T. (2017) Summary Of Nerve And Muscle Physıology. Akademisyen Kitabevi 1. Edition. 6- Barret Kim E.,Barman Susan M.,Brooks Haddven L . (2016): Ganong's Review of Medical Physiology. McGrowe-Hill Edition. ISBN 978-0-07-182510-8. 7- Eric P Vidmaier,Hershel Raff, Kevin D Strang (2016). Vanders Human Physiology, McGrowe-Hill Edition ISBN: 9781259251108 8-Stephen J. McPhee,Vishwanath R. Lingappa, william F. Ganong.,2014 (7. Edition ). Pathophysiology of Disease: An Introduction to Clinical Medicine McGrowe-Hill Edition. ISBN 978-0-07-182510-8. 9- Hull R. 2011)Anatomy & Physiology For Therapists and Healthcare Professionals, Cambridge, The Write Idea Ltd,: 10- Gelir E., Koz M., Ersöz G.(2013) Fizyoloji Ders Kitabı. 5. Baskı. Nobel Tıp Kitabevi. 2013. 11- Beam WC., Adams GM., Hill M.(2013) Exercise Physiology - Laboratory Manual Özer MK.,(Çeviri Editörü) Pınar S., Şahin G., Özdöl Y., Yurdakul HÖ.(Çevirenler) Egzersiz Fizyolojisi- Laboratuvar El Kitabı-NOBEL Akademik Yayıncılık. 12- Despopoulos A., Silbernagl S., (2012) Renkli Fizyoloji Atlası. Solakoğlu Z.,(Çeviri Editörü). İstanbul Tıp Kitabevleri Baskı 13- Richad A. Harvey.,(2009):Lippincott'sillustrated Reviews: Physiology, 13 Edition, Lippincott William&Wi,lkins , ISBN-13: 978-160913241 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | X | |||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | X | |||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | X | |||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | X | |||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalp kasının fizyolojik özelliklerini anlayabilir | ||||||||||
2 | Elektrokardiyogram konusunu kavrayabilir. | ||||||||||
3 | Dolaşım sistemini kavrayabilir. | ||||||||||
4 | Kalp debisi ve venöz dönüş konusunu kavrayabilir | ||||||||||
5 | Lenfatik dolaşım, kapiller dolaşım ve ödem konularını kavrayabilir | ||||||||||
6 | Kan akımınının lokal kontrolünü kavrayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 200 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |