Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Nörofizyolojiye Giriş | FZL 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ALEMDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sinir bilimlerindeki temel konuların klinik Nörofizyoloji konuları ile bütünleştirilerek öğrenilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | sinir bilimlerindeki temel konular, Klinik Nörofizyoloji Prensipleri: Elektrik ve Elektronik, Analog Filtering, Elektrotlar, Elektriksel güvenlik, Sinyal Analizi, Fourier analiz ve filtreleme, spektral analizin EEG ve EMG de kulanımı, Biomekanik ve kimyasal biomonitoring prensipleri ve klinik uygulamalar , Elektromiyografi (EMG) prensipleri ve klinik uygulamaları, Elektroensefalogram (EEG) , magnetoensefalogram (MEG), spasyal EEG ve MEG analizi, normal neonatal, pediatrik ve erişkin EEGsi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinirbilimdeki temel konuları kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Nörofizyolojinin temel prensiplerini kavrayabilir, klinik ile ilşkilendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Elektrik, elektronik konularının ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Analog Filtrelemesi, Elektrotlar, Elektriksel güvenlik konularını kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Sinyal analizini kavrayabilir, anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Fourier analiz ve filtrelemeyi anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | spektral analizin EEG ve EMG de kulanımını anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Biomekanik ve kimyasal biomonitoring prensipleri ve klinik uygulamalarını kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Elektromiyografi (EMG) prensipleri ve klinik uygulamalarını kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Elektroensefalogram (EEG) anlayabilir | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
11 | magnetoensefalogram (MEG) kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
12 | spasyal EEG ve MEG analizini kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | quantitatif EEG analizinı kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | normal neonatal, pediatrik ve erişkin EEGsini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir bilimlerindeki temel konular | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
2 | Klinik Nörofizyoloji Prensipleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
3 | Elektrik ve Elektronik | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
4 | Analog Filtrelemesi, Elektrotlar, Elektriksel güvenlik | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
5 | Sinyal Analizi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
6 | Fourier analiz ve filtreleme | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
7 | Spektral analizin EEG ve EMG de kulanımı | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
8 | Biomekanik ve kimyasal biomonitoring prensipleri ve klinik uygulamalar | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
9 | Elektromiyografi (EMG) prensipleri ve klinik uygulamaları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
10 | Elektroensefalogram (EEG) | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
11 | magnetoensefalogram (MEG) | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
12 | spasyal EEG ve MEG analizi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
13 | quantitatif EEG analizi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
14 | normal neonatal, pediatrik ve erişkin EEG?si | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Neurophysiology: A Conceptual Approach, Fifth Edition by Roger Carpenter and Benjamin Reddi |
Ders Kaynakları | Practical Guide on Electrodiagnosis. Editör: Prof. Dr. Gülseren AKYÜZ Essentials of Clinical Neurophysiology. Karl E. Misulis Neurophysiology: A Conceptual Approach, Fifth Edition by Roger Carpenter and Benjamin Reddi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | X | |||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | X | |||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | ||||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | X | |||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sinirbilimdeki temel konuları kavrayabilir | ||||||||||
2 | Nörofizyolojinin temel prensiplerini kavrayabilir, klinik ile ilşkilendirebilir | ||||||||||
3 | Elektrik, elektronik konularının ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirir | ||||||||||
4 | Analog Filtrelemesi, Elektrotlar, Elektriksel güvenlik konularını kavrayabilir | ||||||||||
5 | Sinyal analizini kavrayabilir, anlayabilir | ||||||||||
6 | Fourier analiz ve filtrelemeyi anlayabilir | ||||||||||
7 | spektral analizin EEG ve EMG de kulanımını anlayabilir | ||||||||||
8 | Biomekanik ve kimyasal biomonitoring prensipleri ve klinik uygulamalarını kavrayabilir | ||||||||||
9 | Elektromiyografi (EMG) prensipleri ve klinik uygulamalarını kavrayabilir | ||||||||||
10 | Elektroensefalogram (EEG) anlayabilir | ||||||||||
11 | magnetoensefalogram (MEG) kavrayabilir | ||||||||||
12 | spasyal EEG ve MEG analizini kavrayabilir | ||||||||||
13 | quantitatif EEG analizinı kavrayabilir | ||||||||||
14 | normal neonatal, pediatrik ve erişkin EEGsini anlayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |