Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyolojide Laboratuvar Teknikleri | FZL 615 | 0 | 1 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVİL ARABACI TAMER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEVİL ARABACI TAMER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin fizyoloji alanında kullanılan araştırma teknikleri ile ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste bilimsel araştırmanın temeli, araştırmalarda kullanılacak yöntemin nasıl seçildiği, hücresel, moleküler ve genel fizyolojideki teknikler, fizyolojik, biyokimyasal ve moleküler değerlendirme parametrelerin çalışma prensibi ve fizyolojideki kullanım alanı ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Fizyoloji alanındaki bilgi birikimini farklı disiplinler ile bütünleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yeni bilgileri yorumlayarak proje yazabilir. | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Farklı araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, | |
5 | Fizyoloji alanında kullanılan laboratuvar tekniklerindeki güncel gelişmeleri takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerinin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Deneysel bir çalışmanın planlamasını yaparak uygun değerlendirme tekniğini seçebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın temeli | |
2 | Bilimsel araştırmaların planlanması | |
3 | Bilimsel araştırmalarda laboratuvar kullanımı ve güvenliği | |
4 | Fizyolojik parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler-I | |
5 | Fizyolojik parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler-II | |
6 | Fizyolojik parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler-III | |
7 | Biyokimyasal parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler ve fizyolojideki yeri-I | |
8 | Biyokimyasal parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler ve fizyolojideki yeri-II | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Moleküler parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler ve fizyolojideki yeri-I | |
11 | Moleküler parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler ve fizyolojideki yeri-II | |
12 | Fizyolojide kullanılan güncel teknikler | |
13 | Bilimsel bir çalışmanın planlanması ve uygun yöntemin belirlenmesi | |
14 | Bilimsel bir çalışmanın planlanması ve uygun yöntemin belirlenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Research Methodology: A Guide for Ph.D. Students: From Proposal to Publication: A Step-by-Step Approach ,Prof Dr Arjun Dasharath Jadhav (Eser Sahibi), 2024.
|
Ders Kaynakları | Research Methodology: A Guide for Ph.D. Students: From Proposal to Publication: A Step-by-Step Approach ,Prof Dr Arjun Dasharath Jadhav (Eser Sahibi), 2024. Principles and Techniques of Biochemistry and Molecular Biology, William O'Brien, 2022. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
2 | Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek | X | |||||
3 | Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek. | X | |||||
4 | En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak. | X | |||||
5 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek | X | |||||
6 | Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak. | X | |||||
7 | Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | X | |||||
8 | Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak. | X | |||||
10 | Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek. | X | |||||
11 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek | X | |||||
12 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
2 | Fizyoloji alanındaki bilgi birikimini farklı disiplinler ile bütünleştirir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
3 | Yeni bilgileri yorumlayarak proje yazabilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
4 | Farklı araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
5 | Fizyoloji alanında kullanılan laboratuvar tekniklerindeki güncel gelişmeleri takip eder. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
6 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerinin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
7 | Deneysel bir çalışmanın planlamasını yaparak uygun değerlendirme tekniğini seçebilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |