Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organıc Elektronıcs | NMB 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ÇORUH |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Organik Elektronik alanındaki gerekli bilgileri vermek, özellikle gelecek nesil elektronik alanındaki uygulamaları incelemek ve bu alanda kullanılan organik yarıiletkenleri tanımaktır. |
Dersin İçeriği | Organik Elektroniğin tanımı ve önemi, Organik yarıiletkenlere genel bakış, organik yarıiletkenlerde yük taşıma prensipleri, Organik yarıiletken malzemeler, Organik yarıiletkenlerin mevcut ve gelecekteki kullanım alanları, Organik yarı iletken tabanlı cihazlar, Organik Alan Etkili Transistorlar (OFET), Organik Işık Yayan Diyotlar (OLED), Organik güneş Hücreleri (OPV), Organik yarıiletken malzemelerden cihaz üretimi ve mühendisliği. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Learns about importance of Organic Electronics | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Gets information about Organic Semiconductorss | Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
3 | Has enough ihformation about Charge transport properties of Organic Semiconductors | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, | |
4 | Learns about Optical properties of Organic Semiconductors | Problem Çözme, Tartışma, | |
5 | Learns about Organic Field Effect Transistors (OFET) and Organic Light-Emitting Diodes (OLEDs) | Beyin Fırtınası, Proje, | |
6 | Learns about Organic solar cells (OPV)s | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | |
7 | Learns about Manufacturing of Organic Electronics | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Definition and importance of Organic Electronics | |
2 | Overview of Organic Electronics | |
3 | Organic Semiconductor 1 | |
4 | Organic Semiconductor 2 | |
5 | Charge transport properties of Organic Semiconductor 1 | |
6 | Charge transport properties of Organic Semiconductor 2 | |
7 | Optical properties of Organic Semiconductor 1 | |
8 | Optical properties of Organic Semiconductor 2 | |
9 | Midterm | |
10 | Organic Field Effect Transistors (OFET) | |
11 | Organic Light-Emitting Diodes (OLEDs) | |
12 | Organic solar cells (OPV) | |
13 | Manufacturing of Organic Electronics 1 | |
14 | Organic solar cells (OPV) 2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. H. Klauk (Ed.), Organic Electronics, Materials, Manufacturing and Applications, Wiley-VCH, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Malzeme ve ilgili prosesleri ve/veya olayları nano ölçekte inceler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Learns about importance of Organic Electronics | ||||||
2 | Gets information about Organic Semiconductorss | ||||||
3 | Has enough ihformation about Charge transport properties of Organic Semiconductors | ||||||
4 | Learns about Optical properties of Organic Semiconductors | ||||||
5 | Learns about Organic Field Effect Transistors (OFET) and Organic Light-Emitting Diodes (OLEDs) | ||||||
6 | Learns about Organic solar cells (OPV)s | ||||||
7 | Learns about Manufacturing of Organic Electronics |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|