Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nanotechnology and Biosensor | NMB 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARZU ÇAĞRI MEHMETOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | In this course, biosensors used in the field of medical, engineering and microbiology will be analyzed at nanotechnology angle. Knowledge regarding mechanisms of biosensors manufactured to use for different purposes will be taught to students. In addition, self-assembly and electro mechanic system of biosensors will be discussed. |
Dersin İçeriği | 1.Introduction to nanotechnology and biosensors, 2. Nanoparticles in biosensing, 3. Acoustic wave biosensors, 4. Optical biosensors, 5. Magnetic biosensors, 6. Nanowires, nanofibers and nanoprobes, 7. Electrochemical biosensors, 8. Tubular and porous nanostructures, 9.Carbon nanotubes, other nanotube materials, nanofabrication 10. Their applications in food, agriculture and environmental science, medical, and military |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gain knowledge of biosensors at nanotechnology angle in different fields | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Know the mechanism of biosensor | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Gain knowledge about self-assembly and electrochemical system of biosensor | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Gain knowledge of nanowires, nanofibers and nanoprobes | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Gain knowledge of optical, magnetic and elctrochemical biosensors | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Know the pratic information regarding tubular and porous nanostructures, and carbon nanotubes | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Learned critical knowledge of nanofabrication and carbon nanotubes | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Gain knowledge regarding their applications in food, agriculture and environmental science, medical, and military | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to nanotechnology and biosensors | |
2 | Biofunctionalization of Nanomaterials | |
3 | Signal Amplification for Nanobiosensing | |
4 | Nanostructured Mimic Enzymes for Biocatalysis | |
5 | Porphyrin-Based Nanocomposites for Biosensing | |
6 | Carbon Nanofiber-Based Nanocomposites for Biosensing | |
7 | Biosensors Based on Nanoporous Materials | |
8 | Electrochemical Biosensing Based on Carbon Nanotubes | |
9 | Carbohydrate Detection Using Nanostructured Biosensing | |
10 | Nanomaterials for Immunosensors and Immunoassays | |
11 | Nanostructured Biosensing and Biochips for DNA Analysis | |
12 | Molecular self-assembly or biomimic based biosensors | |
13 | Assembly of Nanostructures for Taste Sensing | |
14 | Nanostructured Biosensing for Detection of Insecticides |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Turner, A.P.F.; Karube, I.; Wilson, G.S. Biosensors - Fundamentals and Applications, Oxford University Press: New York, NY, USA, 1987; pp. 719-800 [2]Ju, H; Zhang, X.; Wang, J.. NanoBiosensing, Priciples, Development and Aplications, 2011, Springer., ISSN 1618-7210. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Malzeme ve ilgili prosesleri ve/veya olayları nano ölçekte inceler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gain knowledge of biosensors at nanotechnology angle in different fields | ||||||
2 | Know the mechanism of biosensor | ||||||
3 | Gain knowledge about self-assembly and electrochemical system of biosensor | ||||||
4 | Gain knowledge of nanowires, nanofibers and nanoprobes | ||||||
5 | Gain knowledge of optical, magnetic and elctrochemical biosensors | ||||||
6 | Know the pratic information regarding tubular and porous nanostructures, and carbon nanotubes | ||||||
7 | Learned critical knowledge of nanofabrication and carbon nanotubes | ||||||
8 | Gain knowledge regarding their applications in food, agriculture and environmental science, medical, and military |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |