Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Microbial Biofuel Technologies | NMB 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE AVCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yenilenebilir enerji kaynakları ve mikroorganizmalar kullanılarak bunlardan biyoyakıt üretim yöntemleri, biyoyakıt üretiminde kullanılan mikroorganizmalar ve özellikleri, fermentasyon yöntemleri hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Giriş, biyoyakıtların sınıflandırılması, yenilenebilir tarımsal atıklar, lignoselülozik atıklar, nişasta bazlı atıklar, biyoyakıt üretiminde kullanılan mikroorganizmalar ( bakteriler, mayalar, algler)fermentasyon teknolojileri, biyoetanol üretimi, biyobütanol üretimi, biyohidrojen üretimi, biyodizel üretimi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Enerji politikaları ile ilgili küresel eğilimi kavrar | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Birinci ve ikinci jenerasyon biyoyakıtların temel prensiplerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Biyoyakıt üretiminde mikroorganizmaların önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Atıklardan biyoyakıt üretimini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Biyoyakıtlar ve dünyada biyoyakıt üretim teknolojileri | |
3 | Biyoetanol, biyobütanol, özellikleri | |
4 | Biyoyakıt üretiminde kullanılan mikroorganizmalar | |
5 | Mayalar | |
6 | Bakteriler | |
7 | Biyoyakıt üretiminde rekombinant mikroorganizmalar | |
8 | Lignoselülozik tarımsal atıklardan biyoyakıt üretimi | |
9 | Arasınav | |
10 | Nişasta bazlı atıklarlardan biyoyakıt üretimi | |
11 | Biyoetanol üretim teknojileri | |
12 | Biyobütanol üretimi | |
13 | Biyohidrojen üretimi | |
14 | Seminer |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Pandey, A.; Larroche, C; Ricke, S.; Dussap, C.G.; G, E. 2012. Biofuels-Alternative Feedstocks and Conversion Processes. Elsevier 2. Mielenz, J. R.; Klasson, K. T.; Adney, W. S.; McMillan, J. D. 2007 Biotechnology for Fuels and Chemicals - The Twenty-Eighth Symposium. Springer |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Malzeme ve ilgili prosesleri ve/veya olayları nano ölçekte inceler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Enerji politikaları ile ilgili küresel eğilimi kavrar | ||||||
2 | Birinci ve ikinci jenerasyon biyoyakıtların temel prensiplerini kavrar | ||||||
3 | Biyoyakıt üretiminde mikroorganizmaların önemini kavrar | ||||||
4 | Atıklardan biyoyakıt üretimini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |