Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Postyapısalcılık ve Türk Dış Politikası | ULI 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ BALCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşenur Hazar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin; -Uluslararası ilişkilerde postyapısalcı teoriyi eleştirel bir şekilde tanımlama, özetleme, analiz etme ve değerlendirme kabiliyetine sahip olması, -Postyapısalcı teori vasıtasıyla açık bir dış politika analizi anlayışı geliştirmesi, -Postyapısalcılık ve Türk dış politikası üzerine yazılan akademik bir çalışmada teori ve seçilen örnek olayı nasıl bağdaştıracağını anlaması ve -Öğrencilerin araştırma için seçtikleri bir konunun teori bağlamında anlaşılır bir sunumunu gerçekleştirilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, genel olarak post-yapısalcı teori temelinde farklı kavramsal, metodolojik ve kuramsal yaklaşımları araştırmaktadır. Öğrenciler bu derste, Uluslararası ilişkiler disiplini içeresinde post-yapısalcı teorinin geliştirmiş olduğu dış politika analizi tartışmalarına dahil olacaklardır. Öğrenciler Post-yapısalcı teori ile ilgili belli bir temel edindikten sonra da Türk dış politikasına odaklanacaktırlar. Türk dış politikası ile ilgili örnek metinleri okunması ile öğrenciler, post-yapısalcı teorinin hem vaka incelemeleri hem de bu teori ile yazı yazma konusunda bilgi sahibi olacaklardır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teori ve Vaka arasında bağlantı kurabilme yeteneği | Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk dış politikasını Postapısalcılık temelinde analiz edebilme | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to Poststructuralism | |
2 | Poststructuralism and identity | |
3 | Poststructuralism and identity | |
4 | Poststructuralism and identity | |
5 | Poststructuralism and power relations | |
6 | Poststructuralism and power relations | |
7 | Poststructuralism and power relations | |
8 | Poststructuralism and power relations | |
9 | Working on research papers | |
10 | Working on research papers | |
11 | Working on research papers | |
12 | Working on research papers | |
13 | Working on research papers | |
14 | Sonuç tartışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Stuart Hall, “Introduction: Who Needs ‘Identity?”, Hall S. Du Gay P. (Ed.), Questions of Cultural Identity, London: Sage, 1996 Martin Müller, “Reconsidering the Concept of Discourse for the Field of Critical Geopolitics: Toward Discourse as Language and Practice”, Political Geography, 2008 Lene Hansen, Security as Practice: Discourse Analysis and Bosnian War, London: Routledge, 2013 Richard Ashley, “Untying the Sovereign State: A Double Reading of the Anarchy Problematique” Millennium, 1988 Richard Ashley, “Foreign Policy as Political Performance”, International Studies Notes, 1987 David Campbell, Writing Security: United States Foreign Policy and the Politics of Identity, University of Minnesota Press, 1992 Ernesto Laclau, New Reflections on the Revolution our Time, London: Verso, 1990 |
Ders Kaynakları | Ali Balcı, The PKK-Kurdistan Worker’s Party’s Regional Politics: During and After the Cold War, London: Palgrave, 2017 Ali Balci, "Writing the world into counter-hegemony: identity, power, and ‘foreign policy’ in ethnic movements." International Relations, 2017 Alper Kaliber, “Securing the Ground Through securitized Foreign policy: The Cyprus Case”, Security Dialogue, 2005 Ali Balcı, “Foreign policy as Politicking in the Sarıkız Coup Plot: Cyprus between the Coup Plotters and the JDP”, Middle East Critique, 2012 Asa Lungren, The Unwelcome Neighbor: Turkey’s Kurdish Policy, New York: I.B. Tauris, 2007 Ali Balcı, “Foreign policy as domestic power struggle: The Northern Iraq as a Battlefield Between the AKP and the TAF in 2007-8”, Turkish Journal of Middle Eastern Studies, 2015 Beken Saatçioğlu, “Unpacking the Compliance Puzzle: The Case of Turkey’s AKP under EU Conditionality”, 2010 Ali Balcı, “The Kurdish Movement’s EU Policy in Turkey: An Analysis of a Dissident Ethnic Bloc’s Foreign Policy”, Ethnicities, 2015 Ali Balcı, “When Foreign Policy Matters: The Gülen Movement’s Fight with AK Party over Iran”, Insight Turkey, 2015 Özlem Demirtaş Bagdonas, “Reading Turkey’s Foreign Policy on Syria: The AKP’s Construction of a Great Power Identity and the Politics of Grandeur”, Turkish Studies, 2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teori ve Vaka arasında bağlantı kurabilme yeteneği | ||||||||||
2 | Türk dış politikasını Postapısalcılık temelinde analiz edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |