Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Dış Politikası | ULZ 500 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİBEL AKGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders Türkiye dış politikasına ilişkin tarihsel bir analiz sunmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle dersin temel içeriği Cumhuriyetin kuruluğuşundan bugüne kadar Türkiye dış politikasını olgu, kavram ve tartışmalar temelinde ele almaktadır |
Dersin İçeriği | Dersin temel içeriği Cumhuriyetin kuruluğuşundan bugüne kadar Türkiye dış politikasını olgu, kavram ve tartışmalar temelinde ele almaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günümüz uluslararası sistemin belirgin özelliği küreselleşme gerçeğinden hareketle, ulusal ve uluslararası süreç, gelişme ve sorunları, tarih ve gelecek perspektifınde, bilimsel yöntemlerle tanımlama, anlamlandırma, analiz etme bilgi ve becerisi kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk Dış Politikası ve Uluslararası İlişkiler kavramlarını ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebimek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türk Dış Politikasındaki güncel konular ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dünya konjonktüründe Türkiyenin siyasi yapılanması hakkında bilgi sahibi olarak yorum yapabilme yeteneğini kazanmak ve konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türk Dış Politikasına ilişkin gelişmeleri tarihsel bir zemine yerleştirme ve olaylar arasında karşılaştırma yapma yeteneği kazanmak | ||
6 | Türkiyenin dış politikası ile iç siyasal gelişmeler arasında bağlantı kurabilme becerisine sahip olmak |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Teorik ve Kavramsal tartışmalar | |
2 | Türkiye Dış Politikasının Temel İlkeleri ve Teorisi | |
3 | Atatürk Dönemi Türkiye Dış Politikası ( 1923- 1939 ) | |
4 | 1939- 1945 arası Türkiyenin Dış Politikası | |
5 | Batı Bloku Ekseninde Türkiye- 1( 1945- 1960 ) | |
6 | Göreli Özerklik Dönemi ( 1960- 1980 ) | |
7 | Batı Bloku Ekseninde Türkiye- 2 ( 1980- 1990 ) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Soğuk Savaşın Sonu ve Türkiyenin Dış Politikası | |
10 | Küreselleşme Ekseninde Türkiye ( 1990- 2001 ) | |
11 | Değişen Dinamikler ve 21. Yüzyıl Başlangıcında Türkiyenin Dış Politikası | |
12 | 2007ye kadar Türkiyenin Dış Politikası | |
13 | 2007 sonrası Türkiyenin Dış Politikası | |
14 | Sonuç ve Değerlendirmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Baskın Oran (Edt.), Türk Dış Politikası Cilt 1 1919- 1980, İstanbul: İletişim Yayınları Baskın Oran (Edt.), Türk Dış Politikası Cilt 2 1980-2000, İstanbul: İletişim Yayınları Zeynep Dağı (Edt.), AK Partili Yıllar Orion Kitabevi, 2006 |
Ders Kaynakları | William Hale, Türk Dış Politikası 1774- 2000, Mozaik, 2003 Philip Robins, Takım Elbiseliler ve Üniformalılar, Arkadaş Yayınları, 2009. Oral Sander/Melek Fırat, Türkiye´nin Dış Politikası, İmge Yayınları, 2006. Ahmet Davutoğlu, Stratejik Derinlik, Küre Yay., İstanbul, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Günümüz uluslararası sistemin belirgin özelliği küreselleşme gerçeğinden hareketle, ulusal ve uluslararası süreç, gelişme ve sorunları, tarih ve gelecek perspektifınde, bilimsel yöntemlerle tanımlama, anlamlandırma, analiz etme bilgi ve becerisi kazanmak | ||||||||||
2 | Türk Dış Politikası ve Uluslararası İlişkiler kavramlarını ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebimek | ||||||||||
3 | Türk Dış Politikasındaki güncel konular ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olmak | ||||||||||
4 | Dünya konjonktüründe Türkiyenin siyasi yapılanması hakkında bilgi sahibi olarak yorum yapabilme yeteneğini kazanmak ve konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek | ||||||||||
5 | Türk Dış Politikasına ilişkin gelişmeleri tarihsel bir zemine yerleştirme ve olaylar arasında karşılaştırma yapma yeteneği kazanmak | ||||||||||
6 | Türkiyenin dış politikası ile iç siyasal gelişmeler arasında bağlantı kurabilme becerisine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |