Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türkiye Tarihi | ULI 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’ne giden yolda ve Cumhuriyet’in kurulmasından sonra yaşanan siyasi, askeri ve ekonomik gelişmeleri ele almak ve değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Batı ve Osmanlı Modernleşmesi Üzerine Kuramsal Tartışmalar Islahatlar, Fermanlar, Anayasal Gelişmeler ve Türk Modernitesi II. Abdülhamid Dönemi Gelişmeleri II. Meşrutiyet Dönemi Gelişmeleri Dünya Savaşı ve Osmanlılar I. Dünya Savaşı ve Sonrasında Yaşanan Gelişmeler Lozan Antlaşması Süreci Batılılaşma ve Yeni Türkiye Projesi Cumhuriyetin Kuruluş Süreci ve Yeni Devlet İdeolojisi Dış Politik Gelişmeler ve Türkiye Cumhuriyeti’nin İlk Yılları İnkılaplar ve Modernlik Cumhuriyet’in İlk Yıllarında Aydın-Toplum İlişkileri Tek Parti Dönemi Gelişmeleri Çok Partili Dönem |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Batı ve Osmanlı Modernleşmesi Üzerine Kuramsal Tartışmalar | |
2 | Islahatlar, Fermanlar, Anayasal Gelişmeler ve Türk Modernitesi | |
3 | II. Abdülhamid Dönemi Gelişmeleri | |
4 | II. Meşrutiyet Dönemi Gelişmeleri | |
5 | I. Dünya Savaşı ve Osmanlılar | |
6 | I. Dünya Savaşı ve Sonrasında Yaşanan Gelişmeler | |
7 | Lozan Antlaşması Süreci | |
8 | Batılılaşma ve Yeni Türkiye Projesi | |
9 | Cumhuriyetin Kuruluş Süreci ve Yeni Devlet İdeolojisi | |
10 | Dış Politik Gelişmeler ve Türkiye Cumhuriyeti’nin İlk Yılları | |
11 | İnkılaplar ve Modernlik | |
12 | Cumhuriyet’in İlk Yıllarında Aydın-Toplum İlişkileri | |
13 | Tek Parti Dönemi Gelişmeleri | |
14 | Çok Partili Dönem |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Feroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu, İstanbul 1999. Yahya Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi 1923-1950, İstanbul 1999 Eric Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İstanbul 2008. Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul 2012. Bülent Tanör, Osmanlı Türk Anayasal Gelişmeleri, 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | ||||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |