Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Turkey´S Mıddle East Polıtıcs (En) | ODC 593 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. OSAMA AMOUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Cahit Çelik |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders Turkiye´nin Ortadoğu´ya siyasetinin temel mekanizmalarını, dinamiklerini ve belirleyici olan unsurlarını araştırmayı amalar. Üç temel elementi bir araya getirme amacındadır: iç siyaset dış politika ilişkisi (kimlik tartışmaları ve ideoloji), bölgesel düzey ve küresel düzey. Aynı zamanda ders Türkiye´nin Ortadoğu siyasetinin belirleyen bu üç boyutu farklı teorik tartışmalarla birlikte ele almayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders üç temel kısımda oluşmaktadır. Birinci bölümde dış politika analizlerine dair temel kavramlar ve kuramlar tartışmaya açılacaktır. Daha sonrasında ise Türkiye´nin Ortadoğu siyasetindeki temel alanları tarihsel arka plan bağlamında tartışılacaktır. Dersin son bölümünde ise Türkiye´nin Ortodoğu siyasetinin özellikle bazı sorunlar etrafından nasıl şekillendiği incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye´nin bugünkü Ortadoğu´daki rolü anlamayı sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Turk dış politikasını uzman gözüyle inceleme imkanı sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Yeterli bir bilgi ile Türkiye´nin Ortadoğu´ya yönelik siyasetinin eleştirme yeteneğini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Ortadoğu Neresi?: Tarih, Coğrafya ve Jeopolitik | (Bkz Kaynaklar) |
3 | Ortadoğu´da Siyaset, Ekonomi ve Toplum | |
4 | Türkiye´nin Ortadoğu Siyasetinin Tarihsel Bağlamı | |
5 | Teorik Tartışmalar: Yapı, Kimlik ve İç Politika | |
6 | Erken Cumhuriyet Döneminde Türkiye ve Ortadoğu | |
7 | Sınav Haftası | |
8 | 1950´lerde Türkiye ve Ortadoğu | |
9 | Soğuk Savaş Döneminde Türkiye ve Ortadoğu | |
10 | Soğuk Savaş Sonrası Türkiye ve Ortadoğu | |
11 | AK Parti Döneminde Türkiye ve Ortadoğu | |
12 | Ortadoğu´da Siyasi Meseleler: Türkiye Perspektifi | |
13 | Arap Baharı ve Türkiye | |
14 | Sunumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Malik Mufti. Daring and Caution in Turkish Strategic Culture: Republic at Sea (London: Palgrave Macmillan, 2009) |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye´nin bugünkü Ortadoğu´daki rolü anlamayı sağlar | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 4 | 4 | 5 |
2 | Turk dış politikasını uzman gözüyle inceleme imkanı sağlar | 4 | 5 | 4 | 4 | 0 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
3 | Yeterli bir bilgi ile Türkiye´nin Ortadoğu´ya yönelik siyasetinin eleştirme yeteneğini kazanır. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 0 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |