Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mıddle East Economıes (En) | ODC 587 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİH SAVAŞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The countries in the Middle East share common advantages and disadvantages with respect to economic development. Economic units from private and public sectors might benefit from the knowledge on and analyses of factors such as relatively young population, dependence on the natural resources, government types and issues of governance, politic (in)stability. |
Dersin İçeriği | The terms economic growth and economic development will be differentiated; the theories of economic development will be discussed; human capital, social capital, natural resources, corruption and governance, democracy, transnational corporations, foreign aid and debt, saving and capital accumulation will be analyzed in the context of economic development |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Student understand the fundamentals of macroeconomics | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Students analyze the relationship between Population, Education and Human Capital | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Students compare the economic figures of the countries | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Students identify main causes of underdevelopment | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Students develop remedies to some economic problems | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fundamentals of Macroeconomics | |
2 | Classical and neoclassical theories of economic development | |
3 | Developmentalist and heterodox theories of economic development | |
4 | Population, Education and Human Capital | |
5 | Social capital | |
6 | Natural resources, environment and economic development | |
7 | Corruption | |
8 | Government types and economic development | |
9 | Brain Drain and development | |
10 | Transnational corporations | |
11 | Foreign aids and foreign debts | |
12 | Saving and capital accumulation | |
13 | Monetary and Fiscal policies and economic development | |
14 | Case studies |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Devlin, Julia C. (2010) Chaleges of Economic Development in the Middle East and North Africa Region, World Scientific Studies in International Economics Vol. 8, World Scientific. Richards, Alan and John Waterbury, A Political Economy of the Middle East, Routledge, 2007 Kar, Muhsin ve Sami Taban (2005), İktisadi Kalkınmada Sosyal, Kültürel ve Siyasal Faktörlerin Rolü, Bursa: Ekin. Kar, Muhsin ve Sami Taban (2004), Kalkınma Ekonomisi- Seçme Konular, Bursa: Ekin. Cyper, James M., and James L. Dietz (1997), The Process of Econmic Development, First Edition, New York: Routledge Gillis, Malcolm, Dwight H. Perkins, Michael Romers, and Donald R. Snodgrass (1992), Economics of Development, Third Edition, New York: W.W. Norton Company. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Student understand the fundamentals of macroeconomics | ||||||||||
2 | Students analyze the relationship between Population, Education and Human Capital | ||||||||||
3 | Students compare the economic figures of the countries | ||||||||||
4 | Students identify main causes of underdevelopment | ||||||||||
5 | Students develop remedies to some economic problems |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |