Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Bütünleşmesi ve Türkiye | ULI 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİLİZ CİCİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye´nin dış politikasının şekillenmesinde çok önemli bir yere sahip olan Avrupa Birliği´nin nasıl ortaya çıktığının, başarılı bir proje olup olmadığının, kurumlarının ve ortak politikalarının öğrenilmesi. Türkiye´nin AB ile ilişkilerinin seyrinin incelenmesi. Sosyal hayatın her alanını etkileyen bir üyelik sürecinin öğrenciler tarafından detaylı olarak bilinmesinin sağlanması |
Dersin İçeriği | Ders üç aşamadan oluşacaktır. öncelikle genel olarak Avrupa Birliği ve AB-Türkiye ilişkileri anlatılacak. ardından makaleler üzerinden kon ile ilgili analizler yapılacak ve son kısımda da öğrencilerin ödev sunumları yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | ) Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri üzerine Avrupa ülkelerinde yürütülen tartışmaları analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri üzerine Türkiyede yürütülen tartışmaları bilir ve yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Türkiyenin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliği?ne Genel Bakış: Tarihçe, | Belgin Akçay, İlke Göçmen, Avrupa Birliği, Seçkin Yayınları, 2012 |
2 | Avrupa Birliği?ne Genel Bakış: Kurumlar | Belgin Akçay, İlke Göçmen, Avrupa Birliği, Seçkin Yayınları, 2012 |
3 | Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri: Tarihsel Gelişimi | Şaban Çalış, Avrupa Birliği, Nobel Yayınları, 2005 |
4 | Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri: Temel Sorunlar | Şaban Çalış, Avrupa Birliği, Nobel Yayınları, 2005 |
5 | Avrupa entegrasyon sürecinin temel dinamikleri | Gökhan Akşemsettionoğlu, ?Avrupa Bütünleşme Projesinin ve Genişleme Sürecinin Temel Dinamikleri?, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, Cilt: 10, No: 1 (Yıl: 2011, ss. 1-18 |
6 | Avrupa entegrasyonunu açıklayan yaklaşımlar | Sinem Akgül Açıkmeşe, ?Uluslararası İlişkiler Teorileri Işığında Avrupa Bütünleşmesi?, Uluslararası İlişkiler, Cilt. 1, Sayı. 1 (Bahar 2004, s. 1-32 |
7 | Avrupa Birliği?nin Geleceği ve Başlıca Sorunlar | Sanem Baykal, ?Avrupa Birliği?nin Geleceği: Meşruiyet Sorunu, Anayasallaşma Süreci ve Bütünleşmenin Nihai Hedefi Üzerine?, Uluslararası İlişkiler Dergisi, Cilt. 1, Sayı. 1, Bahar 2004, s. 119-153 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye-AB İlişkileri Analizi I | Atilla Eralp ve Özgehan Şenyuva, ?Türkiye-Avrupa birliği İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi ve Dönüşümü?, Türkiye, Avrupa, Avrupa Birliği, Seta Yayınları, Ankara, ss. 23-53 |
10 | Türkiye-AB İlişkileri Analizi II | Sanem Baykal, ?AB?yle İlişkiler?, Türk Dış Politikası Cilt 3, Baskın Oran (der.), İletişim Yayınları, İstanbul, 2013 |
11 | Ödev sunumları | |
12 | Ödev sunumları | |
13 | Ödev sunumları | |
14 | Ödev sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | **Hasan Mor, ?Avrupa (Birliği) Bütünleşme Süreci ve Sorunları?, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. XIV, Yıl: 2010, Sayı: 1, ss. 499-540 ***Hüseyin Ağır, ?Avrupa Bütünleşmesinin Derinleşmesi ve Genişlemesi?, Muhsin Kar, Sezgin Mercan, ?siyasal Bütünleşme Kuramları ışığında AB Genişlemesi?, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi ***Nilüfer Karacasulu, ?Avrupa Entegrasyon Kuramları ve Sosyal İnşacı Yaklaşım?, Uluslararası Hukuk ve Politika, Cilt: 3, No: 9, 2007, ss.82-100 ***Özlem Terzi, ?Avrupa?nın Birliği Avrupa?da Bütünleşmenin Tarihsel Dönüşümleri?, İstanbul Üniversitesi, SBF Dergisi, Sayı 25, Ekim 2001, ss. 244-259 ****Hüseyin Kutay AYTUĞ, ?Bütünleşme Kuramlarının Avrupa Birliği Genişlemesine Bakışı?, Yönetim ve Ekonomi, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Yıl: 2008, Cilt: 15, Sayı: 1 Sanem Baykal, ?Avrupa Birliği?nde Anayasallaşma?, Avrupa Birliği Temel Konular, Çağrı Erhan vd. içinde İmaj Yayınevi, ss. 129-203 **Sanem Baykal, ?Reform Antlaşması ve Getirdikleri: Kurumsal Yapı Çerçevesinde Genel Bir Değerlendirme? Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, Cilt: 7, No: 1, Güz 2007, s. 45-67 ***Beken Saatçioğlu, ?Avrupa birliği ve Demokratikleşme?, Avrupa Birliği, Belgin Akçay içinde.., ss. 653-670 Özlem Kaygusuz, ?Türkiye-AB İlişkilerinin ?Möbius? Şeridi: AKP Reformculuğunun ve AB Çokkültürlülüğü?, AKP Kitabı, İlhan Uzgel ve Bülent Duru (ed.), Phoenix Yayınları, Ankara, 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | ||||||||||
2 | ) Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder, | ||||||||||
3 | Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | ||||||||||
4 | Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | ||||||||||
5 | Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | ||||||||||
6 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri üzerine Avrupa ülkelerinde yürütülen tartışmaları analiz eder, | ||||||||||
7 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri üzerine Türkiyede yürütülen tartışmaları bilir ve yorumlar, | ||||||||||
8 | Türkiyenin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |