Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmalat Bilişim Sistemleri | IMM 589 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste; imalat sektöründe çeşitli imalat alanlarında görev alacak imalat mühendislerinin, imalatın gerçekleşmesi ve yönetimi sırasında kullanacakları bilişim sistemleri ve yazılımlarının kullanımı hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | İmalat Bilişim Sistemleri (İBS) nin Gelişimi ve temel Kavramlar, İmalat Bilişim sistemlerinin temel modülleri, Malzeme Yönetim modülü Satınalma, Stok ve Depo Yönetimi), Satış ve Dağıtım sistemi Modülü, , İmalat Veri Yönetimi(Ürün Ağaçları ve İş Akışları), İmalat Planlama Modülü (MPS, MRP, CRP),, İmalat Kontrol İşlemleri Modülü, Mamul Maliyetlendirme, Kaite ve Bakım Yönetim Modülleri Tedarikçi İlişkileri Yönetimi (SRM), Müşteri ilişkileri Yönetimi (CRM), Kurumsal Performans Yönetimi. İnsan Kaynakları Yönetimi, İBS Paketleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmalat İşletme fonksiyonlarının etkileşimini öğrenir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Entegre sistem kavramının yerleşmesini sağlar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Problem çözme ve sistem tasarımı yeteneğinin geliştirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Yazılım geliştirme yeteneğinin artırır | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gözlem, | |
5 | İmalat işletmesinin tedarik ve satınalma süreçlerinin bilişm ortamında işleyişini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | İmalat işletmelerinde stok ve depo yönetim tekniklerinin uygulamasını öğrenir | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | İmalat Ana verilerinin (Ürün Ağaçlar ve iş akışları)nasıl oluşturulacağını öğrenir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gözlem, | |
8 | İmalat Planlama ve Kontrol Sürclerinin bir Bilişim sistemi üzerinde çalışmasını öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
9 | İmalat işletmelerinde Satış ve Dağıtım süreclerini ve Planlama sistemine entegrasyonu öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
10 | Kalite ve Bakım Yönetim süreçlerinin çalışmasını ve İmalat yönetimine entegrasyonunu öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmalat Bilişim Sistemleri (İBS) Sistemleri Gelişimi | |
2 | İmalat Bilişim Sistemlerinin Temel Modülleri | |
3 | İmalat Veri Yönetimi | |
4 | İmalat Planlama (MPS, MRP, CRP) | |
5 | İmalat Kontrol | |
6 | İmalat ve Mamul Maliyetlendirme | |
7 | Malzeme Yönetimi-I (Satınalma ve Tedarik) | |
8 | Malzeme Yönetimi-II (Stok Yönetimi) | |
9 | Malzeme Yönetimi-III (Depo Yönetimi) | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Satış ve Dağıtım Yönetimi | |
12 | Kalite Yönetimi | |
13 | Bakım ve Onarım Yönetimi | |
14 | İmalat Bilişim Sistem Yazılımları Seçimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Enterprise Resource Planning (ERP) : The Dynamics of Operations Management, August 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İmalat İşletme fonksiyonlarının etkileşimini öğrenir | ||||||
2 | Entegre sistem kavramının yerleşmesini sağlar | ||||||
3 | Problem çözme ve sistem tasarımı yeteneğinin geliştirir | ||||||
4 | Yazılım geliştirme yeteneğinin artırır | ||||||
5 | İmalat işletmesinin tedarik ve satınalma süreçlerinin bilişm ortamında işleyişini kavrar | ||||||
6 | İmalat işletmelerinde stok ve depo yönetim tekniklerinin uygulamasını öğrenir | ||||||
7 | İmalat Ana verilerinin (Ürün Ağaçlar ve iş akışları)nasıl oluşturulacağını öğrenir | ||||||
8 | İmalat Planlama ve Kontrol Sürclerinin bir Bilişim sistemi üzerinde çalışmasını öğrenir | ||||||
9 | İmalat işletmelerinde Satış ve Dağıtım süreclerini ve Planlama sistemine entegrasyonu öğrenir | ||||||
10 | Kalite ve Bakım Yönetim süreçlerinin çalışmasını ve İmalat yönetimine entegrasyonunu öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |