Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Malzeme Davranışlarının Analizi ve Simülasyonu | IMM 583 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ÖZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri; malzemelerin mekanik, fiziksel, kimyasal, ısıl ve tribolojik davranışları hakkında bilgilendirmek. Öğrencilere ayrıca malzeme davranışlarının bilgisayar destekli analizi ve simülasyonunu öğretmek. |
Dersin İçeriği | Malzemelerin sınıflandırılması ve özelliklerini. Malzemelerin mekanik, fiziksel, kimyasal, ısıl ve tribolojik davranışları. Modelleme, analiz, simülasyon ve sonlu elemanlar yöntemi kavramları. Analiz için bilgisayar destekli modelleme ve tasarım. Malzeme özelliklerinin tanımlanması ve modeli ağlara bölme işlemi. Sınır şartları ve yüklerin belirlenmesi. Çözümleme, simülasyon ve sonuçların değerlendirilmesi. Örnek analiz ve simülasyon uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzemelerin sınıflandırılması ve özelliklerini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Malzemelerin mekanik, fiziksel, kimyasal, ısıl ve tribolojik davranışlarını analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Modelleme, analiz, simülasyon ve sonlu elemanlar yöntemi kavramlarını tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Analiz için bilgisayar destekli modelleme ve tasarım uygulayabilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Malzeme özelliklerinin tanımlayabilir ve modeli ağlara bölme işlemi yapabilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Sınır şartlarını ve yükleri belirleyebilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Çözümleme, simülasyon ve sonuçların değerlendirilmesini gerçekleştirebilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Örnek analiz ve simülasyon uygulamaları gerçekleştirebilir. | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzemelerin Sınıflandırılması ve Özellikleri | |
2 | Malzemelerin Mekanik Davranışları | |
3 | Malzemelerin Fiziksel Davranışları | |
4 | Malzemelerin Kimyasal Davranışları | |
5 | Malzemelerin Isıl Davranışları | |
6 | Malzemelerin Tribolojik Davranışları | |
7 | Modelleme, Analiz, Simülasyon ve Sonlu Elemanlar Yöntemi Kavramları | |
8 | Analiz için Bilgisayar Destekli Modelleme ve Tasarım | |
9 | Malzeme Özelliklerinin Tanımlanması ve Ağlara Bölme İşlemi | |
10 | Sınır Şartları ve Yüklerin Belirlenmesi | |
11 | Çözümleme, Simülasyon ve Sonuçların Değerlendirilmesi | |
12 | Örnek Analiz ve Simülasyon Uygulaması - 1 | |
13 | Örnek Analiz ve Simülasyon Uygulaması - 2 | |
14 | Örnek Analiz ve Simülasyon Uygulaması - 3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Uğur Soy, Malzeme Davranışlarının Analizi ve Simülasyonu, Ders Notu, Sakarya Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi B-Blok Fotokopi Odası, www.ugursoy.com, Sakarya, 2013. [2]Şadi Karagöz, Muharrem Yılmaz, Malzeme Bilimi Ders Notları, Kocaeli Üniversitesi Yayınları, KOÜ Yayın No 113, Kocaeli, 2005. |
Ders Kaynakları | [1] Nam-Ho Kim, Bhvani V. Sankar, Introduction to Finite Element Analysis and Design, John Wiley & Sons, ISBN 978-0-470-12539-7, 2009. [2] Jacob Fish, Ted Belytschko, A First Course in Finite Elements, John Wiley & Sons, ISBN 978-0-470-03580-1, 2009. [3] Saeed Moaveni, Finite Element Analysis, Third Edition, Pearson Prentice Hall, ISBN 0-13-189080-8, 2008. [4] George W. Cobb, Introduction to Design and Analysis of Experiments, Key College Publishing, Springer-Verlag, ISBN 1-931914-07-9,1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Malzemelerin sınıflandırılması ve özelliklerini tanımlayabilir. | ||||||
2 | Malzemelerin mekanik, fiziksel, kimyasal, ısıl ve tribolojik davranışlarını analiz edebilir. | ||||||
3 | Modelleme, analiz, simülasyon ve sonlu elemanlar yöntemi kavramlarını tanımlayabilir. | ||||||
4 | Analiz için bilgisayar destekli modelleme ve tasarım uygulayabilir. | ||||||
5 | Malzeme özelliklerinin tanımlayabilir ve modeli ağlara bölme işlemi yapabilir. | ||||||
6 | Sınır şartlarını ve yükleri belirleyebilir. | ||||||
7 | Çözümleme, simülasyon ve sonuçların değerlendirilmesini gerçekleştirebilir. | ||||||
8 | Örnek analiz ve simülasyon uygulamaları gerçekleştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |