Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gıda İşleme Makinaları ve Tasarımı I | IMM 560 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makine ve imalat mühendisliği öğrencilerine bazı gıda işleme ilkelerini ve bazı gıda işleme makinalarının tasarım prensiplerini kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Gıda işlemeye giriş, işlenmiş gıdaların reolojisi, hidrolik ve pnömatik iletim ilkeleri, götürücüler, fanlar, ısı iletimi, ısı değiştiricileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gıda endüstrisini araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Gıdaların reolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Temel gıda işleme ilkelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Temel birim işlemlerin ve donanımların yapısal ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Temel birim işlemlerin ve donanımların tasarımlarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem, | |
6 | Güncel gıda işleme makinalarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gıda işlemeye giriş, termodinamik ve reaksiyon kinetiği temelleri | |
2 | İşlenmiş gıdaların reolojisi,gıda maddelerinin özellikleri | |
3 | Hidrolik iletim sistemleri ve tasarım ilkeleri | |
4 | Hidrolik iletim sistemleri ve tasarım ilkeleri | |
5 | Pnömatik iletim sistemleri ve tasarım ilkeleri | |
6 | Pnömatik iletim sistemleri ve tasarım ilkeleri | |
7 | Gıda işlemede kullanılan götürücüler | |
8 | Bandlı ve zincirli götürücülerin tasarım ilkeleri | |
9 | Kovalı ve paletli götürücülerin tasarım ilkeleri | |
10 | Ara sınavı | |
11 | Fanlar, fan karekteristik eğrileri ve seçimi | |
12 | Isı İletimi,gıda maddelerinde ısı iletimi | |
13 | Isı değiştiriciler | |
14 | Gıda maddeleri yönünden ısı değiştiricilerin tasarım ilkeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. ÖZSERT, İ., 1997. Ürün İşleme İlkeleri ve Makinaları (Ders notu). Ata.Ü.Z.F., Erzurum. |
Ders Kaynakları | 2. Heldman, D.R., Singh, R.P., 1989. Gıda İşleme Mühendisliği (çeviri), İnkılap Kitabevi, İstanbul. 3. Henderson, S.M., Perry, R.L., 1976. Agrirultural Process Engineering. AVI. 4. McEllhinery, R.R., 1985. Yem Sanayii Teknolojisi (Çevirenler: R.AKYILDIZ, A. AKSOY, İ. ÖZSERT), Yem sanayicileri Birliği, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gıda endüstrisini araştırır | ||||||
2 | Gıdaların reolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar ve analiz eder | ||||||
3 | Temel gıda işleme ilkelerini açıklar | ||||||
4 | Temel birim işlemlerin ve donanımların yapısal ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | ||||||
5 | Temel birim işlemlerin ve donanımların tasarımlarını yapar | ||||||
6 | Güncel gıda işleme makinalarını analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |