Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kafkas Mimarisinde Bölgesel Etkiler | SAN 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Lisans eğitiminde Türk Sanatı ve mimarisi, Bizans Sanatı ve mimarisi ile ilgili dersler almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Erkan ATAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kafkas Mimarisine etki eden bölgesel kültür unsurlarını tanımak, özelliklerini kavramak ve etki alanları hakkında analiz yapabilmek |
Dersin İçeriği | Kafkas Bölgesinde varlık gösteren Osmanlı, Rus, Ermeni, Gürcü kültürlerine ait mimari, mimari, el sanatlarını inceler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kafkas ifadesinin coğrafi ve tarihi anlamını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Uygarlıkların gelişimini ve kültürel zenginliği hakkında ilişki kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
3 | Kafkas Bölgesine etki eden devletlerin tarihi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | |
4 | Kafkas bölgesine etki eden kültürel özelliklerin sahip olduğu inanç sistemleri ve sanatları hakkında karşılaştırma yapar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
5 | Bölgenin Osmanlı dokusu ve buna etki eden unsurları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kafkas bölgesinin coğrafi ve tarihi özellikleri | |
2 | Kafkas bölgesinde tarih boyunca varlık gösteren toplumların dini, siyasi ve kültürel özellikleri | |
3 | Ermeni dini mimari eserleri ve özellikleri | |
4 | Ermeni sivil mimari eserleri ve özellikleri | |
5 | Gürcü dini mimari eserleri ve özellikleri | |
6 | Gürcü sivil mimari eserleri ve özellikleri | |
7 | Rus dini ve sivil eserleri ve özellikleri | |
8 | Türk- İslam Dini Mimari eserleri ve özellikleri | |
9 | Sınav | |
10 | Türk Sivil Mimari eserleri ve özellikleri | |
11 | Bölgeye etki eden kültür yapılarının sivil mimari yapılarında birbirine olan etkisi | |
12 | Bölgeye etki eden kültür yapılarının dini mimari yapılarında birbirine olan etkisi | |
13 | Kafkas bölgesi kent dokusu | |
14 | Kafkas bölgesi kent dokusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | THIERRY, Jean-Michel (1989). Armenian Art. New York: Harry N. Abrams, Fahriye BAYRAM, Artvin´deki Gürcü Manastırlarının Mimarisi, ÇORUHLU TÜLİN,Çelebi Fevzi (2016). Anadolu ve kafkasya İlişkileri İçerisinde Ani Gürcü Kilisesindeki Müjde sahnesinin Yeri(10-13.yüzyıllar). XX.Uluslararası Ortaçağ ve Türk Dönemi Kazıları ve Sanat Tarihi Araştırmalar Sempozyumu Bildirileri, 2, 863-876. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3827972) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kafkas ifadesinin coğrafi ve tarihi anlamını açıklar | ||||||||
2 | Uygarlıkların gelişimini ve kültürel zenginliği hakkında ilişki kurar | ||||||||
3 | Kafkas Bölgesine etki eden devletlerin tarihi hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||
4 | Kafkas bölgesine etki eden kültürel özelliklerin sahip olduğu inanç sistemleri ve sanatları hakkında karşılaştırma yapar | ||||||||
5 | Bölgenin Osmanlı dokusu ve buna etki eden unsurları yorumlar | ||||||||
6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |