Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dini Mimari Karşılaştırmaları | SAN 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dini mimari unsurlarının birbiri ile olan ilişkisi üzerine değerlendirmeler yapmak. |
Dersin İçeriği | Türk ve İslam ile Bizans dini mimari yapıları arasındaki ilişki. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslam ve Hıristiyan tarihi ve coğrafyasının anlamını açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | İslam ve Hristiyan dini mimari yapılarının gelişimini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Dini mimariye etki eden bölgesel kültürler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | İslam ve Hıristiyan mimari elemanlarını sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Dini mimarinin ortaya çıkışı ve nedenleri ile diğer dini unsurları oluşturan mimari karakterleri arasındaki ilişkileri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam ve Hıristiyan Dini Mimarisi hakkındaki yayınları tanıma | |
2 | İslam Sanatının etkili olduğu coğrafi ve tarihi özellikleri kavrama | |
3 | Hıristiyan Bizans Sanatının etkili olduğu coğrafi ve tarihi özellikleri kavrama | |
4 | İslam Mimari yapıları ve gelişimi hakkında incelemeler | |
5 | Hıristiyan Mimari yapıları ve gelişimi hakkında incelemeler | |
6 | İslam ve Hıristiyan yapılarında plan incelemesi | |
7 | İslam ve Hıristiyan yapılarında plan incelemesi | |
8 | İslam ve Hıristiyan yapılarında mekân oluşumu ve aralarındaki ilişkisi | |
9 | Sınav | |
10 | İslam ve Hıristiyan yapılarında mekân oluşumu ve aralarındaki ilişkisi | |
11 | İslam ve Hıristiyan yapılarında cephe gelişimi karşılaştırmaları | |
12 | İslam ve Hıristiyan yapılarında üst örtü gelişimi ve birbiri ile ilişkisi | |
13 | İslam ve Hıristiyan yapı elemanlarının karşılaştırılması | |
14 | İslam ve Hıristiyan mimarisinde malzeme ve teknik karşılaştırmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | DİEZ, E. - ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul 1955 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İslam ve Hıristiyan tarihi ve coğrafyasının anlamını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |
2 | İslam ve Hristiyan dini mimari yapılarının gelişimini değerlendirir | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | Dini mimariye etki eden bölgesel kültürler hakkında bilgi sahibi olur | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
4 | İslam ve Hıristiyan mimari elemanlarını sınıflandırır | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
5 | Dini mimarinin ortaya çıkışı ve nedenleri ile diğer dini unsurları oluşturan mimari karakterleri arasındaki ilişkileri analiz eder | ||||||||
6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |