Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Resim Sanatı ve Çevre Kültürler İle İlişkiler | SAN 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Resim Sanatının çağdaşı kültürlerin etkilerine açık olduğunun kavranması, Avrupa ve İran sanatı ile arasında benzeşen ya da ayrılan yanlarının ortaya çıkarılması ve bu ilişkilerin anlaşılması amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Osmanlı resim sanatının Avrupa ve İran sanatları ile etkileşimi, Osmanlı resim sanatında Avrupa ve İran resim sanatları ile ilişkisi, bu ilişkilerin oluşmasında önemli bir unsur olan sanatçıların dolaşımı. Kültürler arasında dolaşan sanatsal hediyeler ve bunların saray atölyelerinin beğenilerini etkilemesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk resim sanatının kaynaklarını tanır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Osmanlı´nın resim anlayışını yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
3 | Görsel kültür değişimlerini takip eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
4 | Osmanlı resminde görülen batı ve çevre kültürlerin etkilerini tartışır | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
5 | Osmanlı döneminde gelişen sanat akımlarını yorumlar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Gelişim çizgisi içinde dönem eserlerinin özelliklerini ayırt eder | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili temel başvuru kaynaklarının belirtilmesi ve tanıtılması | |
2 | Dersin tanımı, amacı ve sınırları | |
3 | 15. yüzyıl Osmanlı Resim Sanatı ve Avrupa ile ilişkiler | |
4 | 15. yüzyıl Osmanlı Resim Sanatı ve Avrupa ile ilişkiler | |
5 | 16. yüzyıl Osmanlı – Safevi resim ilişkileri | |
6 | 17. yüzyıl Osmanlı – Safevi resim ilişkileri | |
7 | 17. yüzyıl Osmanlı – Safevi resim ilişkileri | |
8 | 17. yüzyıl Osmanlı resim sanatı ve Avrupa bağlantıları | |
9 | 17. yüzyıl Osmanlı resim sanatı ve Avrupa bağlantıları | |
10 | 18. yüzyıl Osmanlı Resim sanatı ve Levni | |
11 | Osmanlı resminde yeniden Avrupa ve İran bağlantıları | |
12 | 18-19 Yüzyıl Osmanlı resminde batılı eğilimler | |
13 | 18-19 Yüzyıl Osmanlı resminde batılı eğilimler | |
14 | 18-19 Yüzyıl Osmanlı resminde batılı eğilimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir |
Ders Kaynakları | VAHİD, Sanaat-ı Nefisenin Ehemmiyet ve Faidesi, Osmanlı Ressamlar Cemiyeti Gazetesi, Numara:1, 7 Kanun-i Sani 1326/19 Muharrem 1330. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk resim sanatının kaynaklarını tanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
2 | Osmanlı´nın resim anlayışını yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
3 | Görsel kültür değişimlerini takip eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Osmanlı resminde görülen batı ve çevre kültürlerin etkilerini tartışır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
5 | Osmanlı döneminde gelişen sanat akımlarını yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
6 | Gelişim çizgisi içinde dönem eserlerinin özelliklerini ayırt eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |