Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Gençlerle Sosyal Hizmet | SHB 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuk ve Gençlerin gelişim süreçlerinde meydana gelebilecek sorunlarla baş etme becerileri kazanmalarını sağlama. Sosyal sorun yaşayan gençlerin sorunlarının çözümü için yöntemler geliştirme. Gençlik döneminin sağlıklı bir şekilde geçirilmesi için rehberlik hizmetleri hakkında donanım sağlama |
Dersin İçeriği | Çocuk ve Gençlerin özelliklerini tanıma. Gençlik sorunlarını belirleme ve çözümleri hakkında politikalar üretme. Gençlerin ruhsal ve duygusal sorunları hakkında bilgilenme. Gençler için birey ve grup çalışması yapabilme. Uygulamalar hakkında tecrübe geliştirme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmetin temel prensiplerini belirler | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Çocuk ve gelişim süreçlerini tanımlar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Gençlik ve Gençlik sorunlarını tanımlar | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Uluslararası Çocuk ve Gençlik Hakları ve Yaptırımlarını tartışır | Problem Çözme, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Çocuk ve Gençlere Yönelik Politikaları belirler | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Gözlem, | |
6 | Korunmaya Muhtaç Çocukları tanımlar | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | Gençlerin İstismarı, Gençlik Suçları ve Sokak Çocukları | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, | |
8 | Gençlikte Ruhsal, Duygusal ve Sosyal Sorunları tanımlar | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
9 | Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamalarını tanımlar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal hizmetin temel prensipleri | |
2 | Çocuk ve gelişim süreçleri | |
3 | Gençlik ve Gençlik sorunları | |
4 | Uluslararası Çocuk ve Gençlik Hakları ve Yaptırımları | |
5 | Türkiye´nin Gençlik Profili ve Gelecek Kaygıları | |
6 | Çocuk ve Gençlere Yönelik Politikalar | |
7 | Korunmaya Muhtaç Çocuklar | |
8 | Çocuk ve Gençlere yönelik sosyal hizmet kuruluşları | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Gençlerin İstismarı, Gençlik Suçları ve Sokak Çocukları | |
11 | Gençlikte Ruhsal, Duygusal ve Sosyal Sorunlar | |
12 | Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamaları I | |
13 | Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamaları II | |
14 | Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamaları III |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Yörükoğlu, Atalay, Gençlik Çağı, Özgür Yayınları, İstanbul, ) |
Ders Kaynakları | Deniz,M. Engin, "Erken Çocukluk Döneminde Gelişim" Maya Akademi Yay., Ank.2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmetin temel prensiplerini belirler | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
2 | Çocuk ve gelişim süreçlerini tanımlar | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |
3 | Gençlik ve Gençlik sorunlarını tanımlar | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
4 | Uluslararası Çocuk ve Gençlik Hakları ve Yaptırımlarını tartışır | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
5 | Çocuk ve Gençlere Yönelik Politikaları belirler | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
6 | Korunmaya Muhtaç Çocukları tanımlar | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
7 | Gençlerin İstismarı, Gençlik Suçları ve Sokak Çocukları | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
8 | Gençlikte Ruhsal, Duygusal ve Sosyal Sorunları tanımlar | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
9 | Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamalarını tanımlar | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |