Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hizmetin Yasal Mevzuatı | SHB 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal hizmetle ilgili kurum ve kuruluşların anayasal, yasal, tüzük ve yönetmeliklerle nasıl kurulacağı, nasıl yürütüleceği, kimlere hizmet edeceği, kimlerin nasıl kurumlara kabul edileceği , bu kurumlarda görev alan kişilerin hizmet tanımları görev veyetkilerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Anayasa, yasa, tüzük, yönetmelik, mevzuat, genelge, sosyal hizmet kurumu, sosyal hizmet mevzuatı, yerel ve kamu kurumları gibi tüzel kavramları içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmet mevzuatının anayasal temellerini kurma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal hizmet mevzuatının kanunlarla ilişkisi ve nasıl kurulduğu | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sosyal hizmet kurumlarının kapsam, amaç ve yetkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sosyal hizmet kurumlarının iç yönetimiyle ilgili yönetmeliklerin içeriği | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sosyal hizmet kurumlarında çalışacak personelin nitelikleri, yetkileri, görev tanımları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sosyal hizmet kurumlarının kamu kurumlarıyla ilişkilerinin nasıl düzenleneceği | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Sosyal hizmet kurumlarının yerel yönetimler, üniveristeler ve halklailişkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mevzuat tanımı ve önemi | |
2 | Sosyal Hizmet Kurumları | |
3 | Sosyal hizmet kurumları mevzuatı | |
4 | Sosyal hizmet kurumlarının kanunları | |
5 | 2828 kanunu | |
6 | 2828 Kanunun bölümleri, önemi | |
7 | 5395 sayılı Çocuk koruma kanunu ve önemi | |
8 | 5378 Özürlüler Kanunu | |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Sosyal Güvenlik Kanunu | |
11 | Sosyal Hizmet Kurumları Yönetmelikleri | |
12 | Yönetmelik kanun ilişkisi | |
13 | Genelgeler | |
14 | Genelgeler, yönetmelikler ve kanunların ilişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SOSYAL HİZMET MERKEZLERİ YÖNETMELİĞİ |
Ders Kaynakları | SOSYAL HİZMET MERKEZLERİ YÖNETMELİĞİ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmet mevzuatının anayasal temellerini kurma | |||||||
2 | Sosyal hizmet mevzuatının kanunlarla ilişkisi ve nasıl kurulduğu | |||||||
3 | Sosyal hizmet kurumlarının kapsam, amaç ve yetkileri | |||||||
4 | Sosyal hizmet kurumlarının iç yönetimiyle ilgili yönetmeliklerin içeriği | |||||||
5 | Sosyal hizmet kurumlarında çalışacak personelin nitelikleri, yetkileri, görev tanımları | |||||||
6 | Sosyal hizmet kurumlarının kamu kurumlarıyla ilişkilerinin nasıl düzenleneceği | |||||||
7 | Sosyal hizmet kurumlarının yerel yönetimler, üniveristeler ve halklailişkileri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |