Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dağıtık Sistemler | MEK 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ZAHİD YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere dağıtık sistemlerle ilgili temel kavramlar olan donanım ve yazılım kavramları hakkında bilgi vermektir. Dağıtık sistemler, bir ağ ortamı yoluyla birbirine bağlanmış olan ve mesajlaşma yolu ile birbirlerini koordine edebilen sistemlerdir. Bu tarz sistemlerin geliştirilmesinde ana amaç kaynakların paylaşımıdır. |
Dersin İçeriği | Dağıtık sistemlere giriş, Katmanlı yapı ve protokolleri, Dağıtık algoritmalar, Dağıtık dosyalama sistemleri, Gerçek zamanlı dağıtık sistemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dağıtık sistemlerin amacını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
2 | Katmanlı yapıyı ve protokolleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
3 | Dağıtık algoritmaları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | İstemci-Sunucu mimarisini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
5 | Dağıtık dosyalama sistemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Dağıtık uygulamalar geliştirebilir | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
7 | Gerçek zamanlı dağıtık uygulamaları bilir | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dağıtık sistemlere giriş | |
2 | Dağıtık sistemlerin amaçları, donanım kavramları | |
3 | Yazılım Kavramları, İstemci-Sunucu mimarisi. | |
4 | Katmanlı yapı | |
5 | UDP-TCP protokolleri | |
6 | TCP/IP Soket mimarisi | |
7 | Ölçeklenebilirlik | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dağıtık modelleme ve benzetim süreçleri | |
10 | Dağıtık dosyalama sistemleri | |
11 | Gerçek zamanlı dağıtık sistemler-I | |
12 | Gerçek zamanlı dağıtık sistemler-II | |
13 | Proje değerlendirmeleri | |
14 | Proje değerlendirmeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Mrs.Shehal Kamalapur, Mrs.Neeta Deshpande, ?Distributed Systems?, ISBN: 8184314043, 9788184314045, Technical Publications,2009. 2. Tannenbaum, A., ?Distributed System: Design and Principles?, Prentice Hall,2002 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dağıtık sistemlerin amacını bilir | ||||||
2 | Katmanlı yapıyı ve protokolleri bilir | ||||||
3 | Dağıtık algoritmaları bilir | ||||||
4 | İstemci-Sunucu mimarisini bilir | ||||||
5 | Dağıtık dosyalama sistemini bilir | ||||||
6 | Dağıtık uygulamalar geliştirebilir | ||||||
7 | Gerçek zamanlı dağıtık uygulamaları bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |