Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fiber Optik Ağ Teknolojileri | EBT 556 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH SEVİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Optik haberleşme ağları ile ilgili araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) çalışmaları son yıllarda oldukça gelişti ve bu ağlar için geliştirilen dizayn prensipleri araştırma laboratuvarlarından dünyanın bir çok ülkesinde sınıf ortamlarına taşındı. Yüksek kapasite gereksinimi duyan son kullanıcı cihazlarının (akıllı telefonların) ve gelişmiş veri depolama merkezlerinin yaygınlaşması ile omurga ağlarda her gecen gün daha fazla yüksek-kapasite erişimi ve iletimine ihtiyaç duyulmakta. Bu nedenle endüstrinin de optik ağlardaki Ar-Ge çalışmaları son yıllarda yüksek bir ivme kazandı. Bu dersin essiz vasfı böylesi önemli ve gelişmekte olan bir konudaki zamanlamasıdır. Bu ders öğrencileri optik ağlar konusunda sadece araştırma üstlenmeye hazırlamakla kalmayıp ayni zamanda bu konulardaki endüstri işlerini rahatlıkla kavramalarını sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Fiber optik ağların haberleşmedeki yeri. Optik erişim ağları. Metropol optik ağlar. Dalgaboyu-yönlendirmeli ağlar. Optik ağ yapıları ve protokolleri. Ağ algoritmaları. Optimizasyon problemleri. Hata-yönetim teknikleri. Veri trafiği yönetimi. Ağ kontrol ve yönetimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Optik haberleşme ağları hakkında bilgi edimek, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Dalgaboyu dönüştürmeyi öğrenmek, | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Optik ağlarda hata denetimi, yedekleme ve kurtarma metotlarını öğrenmek, | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Optik ağların internet ile ilişkilerini öğrenmek | Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optik haberleşme ağları: İlkeler ve problemler | |
2 | Gelişen teknolojiler | |
3 | Yerel Optik Ağlar: Tek bağlantılı ve çok bağlantılı ağlar | |
4 | Optik erişim ağları (Pasif optik ağlar) | |
5 | Optik metropol ağları | |
6 | Dalgaboyu-yönlendirmeli ağlar | |
7 | Yönlendirme ve dalgaboyu atama ve dalgaboyu dönüştürme | |
8 | Sanal topoloji tasarımı ve yeniden yapılandırması | |
9 | Dalgaboyu dönüştürme | |
10 | Hata Denetimi: Işık ağaçları | |
11 | Optik ağlarda yedekleme ve kurtarma metotları | |
12 | Trafik grunlama | |
13 | Ağ kontrol ve yönetimi | |
14 | Optik ağların internetin üst katmanı ile ilişkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fiber Optik Ağlar Ders Notu, Dr. Ferhat Dikbıyık |
Ders Kaynakları | 1. "Optical Networks," Biswanath Mukherjee, Springer, 2006. 2. IEEE, Elsevier ve SPIE nin konuyla ilgili süreli dergileri. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Optik haberleşme ağları hakkında bilgi edimek, | |||||
2 | Dalgaboyu dönüştürmeyi öğrenmek, | |||||
3 | Optik ağlarda hata denetimi, yedekleme ve kurtarma metotlarını öğrenmek, | |||||
4 | Optik ağların internet ile ilişkilerini öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |