Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ayrık İşlemsel Yapılar EBT 552 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sonlu olayların mümkün olan çözümlerini araştırmak(varlık, sayma ve optimizasyon problemleri). Matematik becerisi isteyen bilgisayar alanlarında gerekli matematik bilgisini pekiştirmek.
Dersin İçeriği Kombinasyonel problemler, Graf teorileri, Ağaçlar ,Kapsama Ağaçları, Eşleme Algoritmaları, Ağ akışları, Sayma Teknikleri, Fonksiyon üretimi, Sayma devreleri, Sonlu durum makineleri, Karno haritaları, Algoritma verimliliği, Algoritma karmaşıklığı
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgisayar donanımları, Veri yapıları ve veri tabanlarında kullanılan temel çalışma prensiplerinin anlaşılması. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Matematiksel çıkarsamanın gelişmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kombinasyonel problemler ve matematiksel indüksiyon
2 Kümeler , bağıntılar ve fonksiyonlar
3 Cebirsel Yapılar
4 Graf teorisine giriş
5 Graf algoritmaları
6 Çoklu graflar ve algoritmaları
7 Yönlü graflar
8 Ağaçlar
9 Sayma teknikleri,sayma devreleri ve Sonlu durum makineleri
10 Algoritma verimliliği
11 Algoritma karmaşıklığı
12 Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme
13 Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme
14 Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme
Kaynaklar
Ders Notu [1]http://cs.sakarya.edu.tr/nyurtay adresinde
yayınladığım indirilebilir ders malzemeleri
[2] SELÇUK F., YURTAY,N.,YUMUŞAK , N.,Ayrık İşlemsel Yapılar,2005
Ders Kaynakları [3]Discrete mathematical strures for computer science, Bernard Kolman, Robert C.Busby, Prentice Hall,1987.[4]Discrete mathematics with combinatorics ,James A. Anderson, Prentice Hall, 2001
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Bilgisayar donanımları, Veri yapıları ve veri tabanlarında kullanılan temel çalışma prensiplerinin anlaşılması.
2 Matematiksel çıkarsamanın gelişmesi.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 35
1. Performans Görevi (Seminer) 35
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6