Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanal Gerçeklik | EBT 546 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Virtual reality uzun yıllardan beri üzerinde çalısılan ve cok sayıda uygulama alanı olan bir araştırma konusudur. Ülkemizde çok fazla çalışılmayan araştırma konularından biridir. Virtual reality disiplinler arası bir araştırma konusu olup, Bilgisayar mühendisliği, elektronik , Endustri ve Makina Muhendisliğinin ilgi alanlarına girmektedir. Bu ders mühendislik öğrencilerinin sanal gerçekliği anlamalarını ve kendi mühendislik alanlarına nasıl uygulanabileceği ile ilgili fikirler elde etmelerini amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu derste, sanal gerceklik arayuz teknikleri ve programlanması verilecektir. Ders kapsamında fiziksel arayuz aygıtları, sanal bir dunyayı control ve kumanda etme metodları verilecektir. Ögrencilerin dersin ikinci yarısında(7 haftadan sonra) Creator ve Vega programlarını kullanarak kendi sanal dünya uygulamalarını yapabilmeleri sağlanacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanal Gerçeklik temel bilgileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Mühendislikte sanal gerçeklik uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Bilgisayar grafiğinin kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Mühendislik sistemlerinin modellenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanal Gerçekliğe Giriş | |
2 | Algılayıcı teknolojisi | |
3 | Giriş Cihazları | |
4 | Giriş Cihazları | |
5 | Çıkış aygıtlar | |
6 | Çıkış aygıtlar | |
7 | Bilgisayar Grafiği | |
8 | Bilgisayar Grafiği | |
9 | Sanal Gerçeklik Hesaplama teknikleri | |
10 | Geometrik Modelleme | |
11 | Kinematik Modelleme | |
12 | Fiziksel Modelleme | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sanal Gerçeklik Dersnotu |
Ders Kaynakları | 1)William R. Sherman, Alan Craig Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design ISBN: 1558603530, Morgan Kaufmann; 1st edition, CA, USA. 2005. 2)William R. Sherman, Alan Craig,Virtual Reality Technology, Second Edition ISBN: 0471360899, Wiley-IEEE Press; 2 edition (June 2003) 3)"Computer Communication Systems, Principles, Design, Protocols, Volume2", Henrl Nussbaumer, John C.C. Nelson. 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanal Gerçeklik temel bilgileri | |||||
2 | Mühendislikte sanal gerçeklik uygulamaları | |||||
3 | Bilgisayar grafiğinin kullanımı | |||||
4 | Mühendislik sistemlerinin modellenmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |