Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Java Programlama EBT 547 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, etkili ve esnek nesne yönelimli yazılımlar geliştirmek için gereken nesneye yönelik programlama kavramlarını kullanark, Java ile programlamayı öğretmektir.

Dersin İçeriği

Java temelleri, nesneye dayalı programlama, arayüz tasarımı, grafikler, çok kanallı programlama, ağ programlama, dosyalar, veritabanları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgisayar problemlerine Java programlama dili ile çözüm tasarlar.
2 Java ile kodlanmış programları analiz eder.
3 Gelişmiş tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Java programlama dilinin ve programlama ortamının tanıtımı.
2 Değişkenler, operatörler, veri giriş ve çıkışı.
3 Sınıflar, nesneler, metotlar, kalıtım, çok biçimlilik.
4 Dosyalardan veri giriş/çıkışı ve istisna yönetimi.
5 Appletler (grafik arayüzü): Ekrana doğru, çember vs. çizdirmek.
6 Veri giriş çıkışı için grafik arayüzünden yararlanma: Etiket, metin kutusu, buton vs.
7 Swing (javax) ile gelişmiş grafik arayüzü.
8 Swing ile veri giriş çıkış arayüzlerinin tasarımı.
9 Grafik kullanıcı arayüz tasarımı uygulaması.
10 Çok kanallı (multi-threaded) programlama.
11 Ağ programlama.
12 MySQL veritabanına giriş.
13 JDBC bağlantı elemanı tanıtımı.
14 MySQL- JDBC ile veritabanı uygulaması.
Kaynaklar
Ders Notu

Doç.Dr. Ahmet Özmen, Java Programlama ders notu, 2012.

Ders Kaynakları

1. P.J. Deitel, H.M.Deitel, Java How to Program, 7th edition, Prentice Hall, 2007.
2. Herbert Schildt,Java, McGraw-Hill, 2007.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Bilgisayar problemlerine Java programlama dili ile çözüm tasarlar.
2 Java ile kodlanmış programları analiz eder.
3 Gelişmiş tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6